Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tilmar schreef:Ik heb zo'n foto in Bodegraven laten maken. Maar dat is ook best een eindje weg..
De ouderwetse zand-test (in een handschoen) werkt niet?
En preventief een kuur zandweg?
Tilmar schreef:Ik heb zo'n foto in Bodegraven laten maken. Maar dat is ook best een eindje weg..
Sybelle schreef:c_alsemgeest schreef:Hollands Kroon is goed aan te rijden voor jou gok ik?
Ja, dat is het zeker. Maar hier zijn we daar niet altijd heel enthousiast over. Als iemand daar daadwerkelijk een zandfoto heeft laten maken zou ik graag horen wat de ervaring was.
Fietje_11 schreef:Het maken van een goede zandfoto wordt beïnvloed door de grote van je paard. Hoe groter/ breder het paard hoe lastiger het is om een kwalitatief goede röntgenfoto te schieten.
Bij een breed/ groot paard staat de röntgenplaat ver af van de rontgenbuis en gaat er dus veel straling verloren in de omgeving/ weefsel van het paard. Bij een Shetlander/ smalle pony is die afstand aanzienlijk kleiner en dus een kwalitatief betere röntgenfoto.
Je kunt het beste dus even bij de verschillende klinieken informeren of ze het mogelijk achten om met hun apparatuur in combinatie met de grote van jouw paard dit mogelijk achten.
Succes!