Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tirzasarah10 schreef:https://www.thehappyhorse.de/
Deze had ik voor mijn pony, die had te kleine voeten voor ijzers. Vond ze heel fijn, makkelijk aan te brengen en bleven goed zitten. Maar niet fanatiek mee in het werk gehad. Daarna over op hoof armor en fijner resultaat gehaald. Plakken is leuk maar net zo schadelijk als beslaan. De kwaliteit die onder het plak beslag vandaan kwam bij mijn pony was vreselijk. Of er nagel gsten in hadden gezeten van beslaan of de lijm was beide net zo erg, nog zwakker als dat ze er in gingen. Met hoof armor was alles opgelost binnen paar weken. Voelt altijd net of ik aandelen er in heb maar is echt niet zo, ben er gewoon blij mee
Diddykong schreef:Dat glijden zou ik niet zo bang voor zijn, maar je kunt dat ook bespreken met je smid. Daar zijn oplossingen voor namelijk. Ik heb juist liever dat het wat glijdt dan dat het stroef gaat. Geeft minder blessures.
fransje23 schreef:tirzasarah10 schreef:https://www.thehappyhorse.de/
Deze had ik voor mijn pony, die had te kleine voeten voor ijzers. Vond ze heel fijn, makkelijk aan te brengen en bleven goed zitten. Maar niet fanatiek mee in het werk gehad. Daarna over op hoof armor en fijner resultaat gehaald. Plakken is leuk maar net zo schadelijk als beslaan. De kwaliteit die onder het plak beslag vandaan kwam bij mijn pony was vreselijk. Of er nagel gsten in hadden gezeten van beslaan of de lijm was beide net zo erg, nog zwakker als dat ze er in gingen. Met hoof armor was alles opgelost binnen paar weken. Voelt altijd net of ik aandelen er in heb maar is echt niet zo, ben er gewoon blij mee
Hoof armor is toch meer voor gevoeligheid en slijtage?
Ik wil het beslag tijdelijk gebruiken als is met mijn paard naar een stenige rotsige omgeving ga voor een trektocht.
Daar kan ik nauwelijks op trainen en dan is extra bescherming wel fijn.
Gezien haar capriolen ben ik bang dat ze met ijzers onderuit gaat.
Kunststof is minder glad.
fransje23 schreef:Even een update!
Ik ga aankomende woensdag kijken bij een clubgenoot als hun paard het SHS plakbeslag krijgt.
Hun gebruiken het al enige tijd naar tevredenheid voor rijden en mennen.
fransje23 schreef:en goed schuurpapier is ook belangrijk. Ikzelf gebruik ook nog een rollertje (eigenlijk voor naden van behang) om de verwarmde lippen echt stevig aan te drukken. Met zo'n rollertje kun je kracht met je armen zetten ipv alleen met je vingers. Nitril handschoenen zijn ook erg prettig, want vet van je handen is al genoeg om de hechting flink te verminderen. Ps ook geen latex, want daar zit meestal poeder op wat de hechting ook niet helpt.Ziet er netjes uit!
Zou je willen updaten over je bevindingen?
Denk dat ik de SHS ga proberen.
Gisteren heb ik ze in handen gehad en het plakken lijkt redelijk eenvoudig.
Belangrijk is een pan heet water en een verfföhn.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]