Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Hannanas schreef:Kun je jezelf geen andere dagroutine aanleren en een stukje afzetten waar ze rustig kan eten?
Dan kun je snel even naar je paard puur om apart te zetten op haar stukje met het eten. Kom je een aantal uren later weer terug en kun je met haar doen wat je wilt.
Captain schreef:Ik herken dit zo..Geen uur hier, maar wel makkelijk een kwartier. Ik ga dan ondertussen andere dingen doen op stal, dus klusjes bewaar ik voor wanneer hij aan het eten is en ik tijd heb om dat ondertussen te doen. Vanochtend heb ik gewoon in de auto reels zitten kijken want ik had het te koud om buiten te wachten.
bcd94 schreef:Geen stalgenootje die jou paard even apart wilt zetten met een bak voer?
Die kunnen dat doen in de tijd dat ze zelf gaan rijden enz.
En iets als slobber duurt dat ook lang?
Autumnn schreef:Hier ook zo een. Vooral in de zomer als alles op het land staat. Duurt soms wel een halfuur voor hij klaar is. Mezelf onderhand maar aangeleerd dat zodra ik afgestapt ben hij direct zijn eten krijgt. Heb ik alle tijd om af te zadelen, op te ruimen, te vegen. Dan hoef ik daarna slechts een kwartiertje toe te kijken tot hij zijn brokjes op heeft.
Wat bij mijne soms ook wel werkt is onderweg naar het land nog wat te voeren als snoepje. Dat gaat er toch altijd wat sneller in
Bowo schreef:Diegene waar je op stal staat, hoeft toch niet toe te kijken? Is het voor de staleigenaar niet haalbaar om jouw paard gewoon 1,5 uur apart te zetten voor het voeren. Dan moet je paard misschien wat langer wachten nadat het op is voor ze weer bij de rest kan, maar is het wel minder tijdsintensief.
En verder de vraag, hoeveel voer je nu? Misschien kan je kijken of voer met een hogere voedingswaarde, en waar je dus minder van hoeft te voeren, een optie is.
Jokonootje schreef:[
Ze krijgt nu 2 scheppen pavo Weightlift, en een schep speedibeet geweekt met een scheutje olie
Dat eet ze gelukkig wel op.
Ze is echt heel zinnig. Als ik iets wijzig eet ze helemaal niet meer. En dat kan ze qua gewicht nu echt niet hebben .
Ze is eigenlijk al te schraal nu
fransje23 schreef:Jokonootje schreef:[
Ze krijgt nu 2 scheppen pavo Weightlift, en een schep speedibeet geweekt met een scheutje olie
Ze is echt heel zinnig. Als ik iets wijzig eet ze helemaal niet meer. En dat kan ze qua gewicht nu echt niet hebben .
Dat is ook wel heel veel volume om achter elkaar op te eten.
Ik zou dan toch gaan kijken naar iets met wat meer calorieën waarvan je minder hoeft te geven.
Heb je echt alles op dat gebied geprobeerd?
Misschien de speedibeet vervangen gewoon een schep grasbrok van Hartog?
XladyX schreef:Kun je met je stalhouder misschien afspreken om een stukje af te zetten met een draad op timer (X gate oid hoe het ook heet) die dan na bijvoorbeeld twee uur weer open schiet automatisch? Dan kun jij je paard apart zetten naast de kudde = ze is niet alleen, en hoef je niet op haar te wachten. Dat is hier een oplossing voor ons paard wat traag eet.
fransje23 schreef:Jokonootje schreef:[
Dat is ook wel heel veel volume om achter elkaar op te eten.
Ik zou dan toch gaan kijken naar iets met wat meer calorieën waarvan je minder hoeft te geven.
Heb je echt alles op dat gebied geprobeerd?
Misschien de speedibeet vervangen gewoon een schep grasbrok van Hartog?
fransje23 schreef:Temeraire schreef:In grasbrok zit toch minder voedingswaarde dan speedibeet?
Ja, maar heeft wel meer eiwit en heeft vooral minder volume geweekt.
Speedibeet zet enorm uit waardoor het veel volume is.
subli omega 369 al geprobeerd?