Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
henshem schreef:Helaas had mijn kwpn merrie aan allebei de achterbenen peesblessures. Bij de Raaphorst in Wassenaar waren ze heel eerlijk dat behandelen een heilloze weg zou worden. Ze heeft verder geen pijn is niet kreupel of onregelmatig en staat vrolijk met pensioen in de kudde. Bij onderzoek enige tijd daarna bleek dat een voorbeen nu ook wat minder wordt. Misschien toch door compenseren. Maar zolang er kwaliteit van leven is, mag ze blijven. Schrik wel van je bericht omdat ik ook een Spaanse merrie heb.
Elisa2 schreef:Bedoelen ze DSLD met deze aandoening?
Mijn ervaring met peesblessures aan meerdere benen dat de oorzaak daarvan altijd ergens anders ligt.
henshem schreef:Dit denk ik ook. De vorige eigenaar van mijn kwpn-er had een hele zware bak. Achteraf gezien had ik daar mijn conclusies uit moeten trekken.
Earth schreef:Ja ik denk ook aan DSLD, dan heb je dat meestal in 2 of 4 benen. Anders zou het een probleem uit de rug moeten zijn bijvoorbeeld, maar omdat ze echt structuur verandering zien zal DSLD me niet verbazen.
Heb je een foto van hem op stand? Vaak kun je het wel zien aan de beenstand.
En het is ook een aparte kruising, dat helpt soms ook niet mee met de voordeligheid van een gezond lichaam. Wel een leuke kruising lijkt me