Hutcherson schreef:Kan de mobiliteit zijn die verstoord is of de motiliteit (de beweging in het orgaan zelf), de fascia eromheen zal gespannen zijn en de plek waar het caecum neurologisch wordt aangestuurd (dus net achter zadel) moet vrij gemaakt worden. Kan het gevolg zijn van een zadel, kan ook dat een keer (kan best al tijd geleden zijn) verkeerd geland is in het zadel waardoor die thoracolumbale overgang (dus net achter het zadel) een klap heeft gekregen. Kan ook gewoon gebeurt zijn met eens flink bokken in de wei hoor. Of disfunctie van bv de nieren of bekkenorganen. Kan ook fat het dier een tijd geleden iets als zand of van die plukjes strotouwtje heeft gegeten die bezinken in het caecum.
Een goed opgeleide osteo kan voelen waar het misgaat. Ook de vullingsgraad en uitzetting kan je voelen. En uiteraard het orgaan weer vrij maken en beter later functioneren. Dus een echo maken is uiteraard leuk, dan kan je erin kijken... Maar DA gaat dat probleem niet on the spot op kunnen lossen. Tenzij t ook een osteopaat os uiteraard.
Ik ken de waarde van de osteopaat, die komt ook heel regelmatig bij mijn paard, maarrrr mijn paard had een ontstoken blindedarm en daar was wel degelijk medicinale behandeling voor nodig. Aanvullend weer osteo.