Flexineb, ervaring mee? Graag je reactie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wienus

Flexineb, ervaring mee? Graag je reactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-25 21:46

Ik ben erg aan het twijfelen om een Flexineb aan te schaffen. Ik sta absoluut achter de methode en de noodzaak om te vernevelen maar de ervaringen die ik lees met de medicatie cupjes werpt voor mij een drempel op. Het is namelijk behoorlijk prijzig en kan niet goed overzien als je dit langdurig gaat gebruiken wat dan nog de ervaringen zijn.
Is er iemand die dit gebruikt en me meer kan vertellen ?

hagelslag

Re: Flexineb, ervaring mee? Graag je reactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 22:03

Als je direct aan het stroom kunt.
Kun je ook voor een goedkopere optie gaan.
De mediware, als je deze via een Duitse site besteld ben je ca 250 euro kwijt

isawessels00

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 22:05

Mijn pony kreeg begin januari de diagnose astma. Heb haar toen twee weken aan de slijmoplossers gehad en daarna de flexineb aangeschaft om het hoesten te verminderen. Of het ook daadwerkelijk door de flexineb komt of dat er andere omstandigheden in het spel zijn durf ik op deze korte termijn niet te zeggen, maar na nog geen week vernevelen zijn zowel de hoest als de benauwdheid compleet verdwenen. Ik ben nu weer gestopt met vernevelen dus had achteraf gezien beter kunnen gaan voor huren/lenen, maar aan de andere kant vind ik het ook wel fijn om deze achter de hand te hebben voor eventuele mindere periodes die wellicht komen gaan. Ik merkte qua het slijmoplossen namelijk wel echt verschil.

Wienus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-25 22:35

Het zijn met name de cupjes en wat ik veel lees, de korte gebruiksduur en gedoe ermee. Kan iemand dit beamen of juist tegenspreken ?

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 22:50

Ik ben heel blij dat ik de flexineb van mijn stalgenoot mag gebruiken, scheelt me de aanschafkosten maar zou zeker een eigen kopen als het nodig is. Zij gebruikt hem zelf eigenlijk bijna alleen nog voor de astma inhaler en ik juist om te vernevelen met cup.

Nu ruim een jaar zo goed als dagelijks. Mijn pony reageerde niet fijn op de astma medicatie (verergert haar cpl) maar gelukkig is enkel zoutoplossing vernevelen voor haar voldoende. Zij heeft vooral vloeibaar slijm, ook te zien bij scopie, en dagelijks met zoutoplossing vernevelen houdt het extra vloeibaar zodat ze het makkelijk uit kan briesen. Ze hoest enkel na het rollen, verder niet. Toen ik probeerde af te bouwen naar om de dag werd het weer wit en vaster dus ik blijf gewoon iedere dag vernevelen.

De cups gaan bij ons iig veel langer mee dan op de site staat. Degene die ik er nu op heb begint iets op z'n einde te raken maar gebruik ik wel al zeker driekwart jaar. Die gaat het jaar misschien ook zelfs nog halen. De vorige cup hebben we met z'n tweeën ook ongeveer een jaar mee gedaan.

Ik vernevel dus 6-7 dagen per week met 10ml nacl maar ook regelmatig met 30ml of een kuurtje met Bitopequi lung. Verder goed schoonmaken na ieder gebruik.

Wienus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-25 23:24

Bedankt diegenen die gereageerd hebben
Is er iemand met een Shetlander onder jullie en welke maat masker gebruiken jullie dan?is er iemand die weet hoe de service is bij de leverancier ?

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 23:29

Ben erg blij met mijn flexineb, het vernevelen met zout water is echt levensreddend geweest voor mijn ruintje.
Wat je je wel moet realiseren is dat de cups inderdaad eens in de zoveel tijd vervangen moeten worden. Soms heb je geluk en gaat een exemplaar lang mee, soms moet je wat sneller ( na een paar maanden) vervangen.

maar hoe dan ook: ik ben er blij mee ( en uiteindelijk is het goedkoper dan een paar weken dampbox kuur in Utrecht :) )

isawessels00

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 23:38

Wienus schreef:
Bedankt diegenen die gereageerd hebben
Is er iemand met een Shetlander onder jullie en welke maat masker gebruiken jullie dan?is er iemand die weet hoe de service is bij de leverancier ?

Ik heb de kleinste variant voor mijn shet x welshpony. Deze zit echt perfect! Ik ken ook iemand die de standaardmaat heeft met zo’n verkleiner erop, maar die is voor haar welsh A wel vrij lomp. Je mag me gerust een pb sturen als je een foto wil ontvangen van hoe de flexineb bij mijn pony zit.

Wienus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-25 00:02

Bestellen jullie je zout water bij Flexineb of is er een alternatief?

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 00:34

Ik heb het bij mijn dierenarts gekocht

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 05:00

Wienus schreef:
Bestellen jullie je zout water bij Flexineb of is er een alternatief?

Google vragen... en dan kun je het zo online bestellen

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 07:48

Voor mijn astma pony deed de flexineb niet voldoende en de reden dat die verkocht is. Zij werd er niet minder benauwd van en had meer baat bij de equimucin als slijmoplosser.

Plus het is echt een flinke uitgaven maar dat is het leven met een astma paard sowieso :+

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 09:57

Hier een mini shet met astma en al 2 jaar blij met de flexineb ! Intensief gebruik in de lente/zomer van 2-3x per dag en mn medicatie cup gaat zeker een jaar mee, daarna vervang ik hem maar houdt die eigenlijk altijd nog als reserve en werkt ook nog.

Heb een standaard maat met de verkleining en dat werkt erg fijn, zo kan ik hem voor mijn merrie met pollen allergie ook gebruiken (grote KWPN)