Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Hannanas schreef:Als die kiezen gevoelig blijven zou ik een röntgenfoto laten maken. Daar kan geen bit tegenop natuurlijk, wat vond de dierenarts er zelf van dat ze gevoelig waren zelfs na verdoven? Dat hoort niet.
Pluisstaart3 schreef:Hannanas schreef:Als die kiezen gevoelig blijven zou ik een röntgenfoto laten maken. Daar kan geen bit tegenop natuurlijk, wat vond de dierenarts er zelf van dat ze gevoelig waren zelfs na verdoven? Dat hoort niet.
Klopt, dat hoort niet. Ze gaf aan dat het haar opviel dat hij daar gevoelig bleef na het verdoven. Dat ze echt geen oorzaak kon vinden. Dat het vreemd was.
Ik heb haar zojuist een bericht gestuurd met de vraag welk advies ze nu heeft.
Hij had kleine haakjes op andere kiezen. De stille hoop was dat het hoofdschudden daarvan kwam. Dat is dus niet het geval.
Marije_jiplover schreef:Is je paard echt verdoofd, dat wil zeggen, lokale anesthesie in de kaak, of heeft je paard een sedatie gehad, waardoor je paard wat meer meewerkend is om de mond goed te openen en er ook goed bij de achterste kiezen is te komen?
Oftewel, zijn er prikken in de kaak zelf gezet, of alleen een injectie in de halsader?
Als het alleen dat laatste is, wat ik wel vermoed, want bij een normaal gebits onderzoek en behandeling is het niet nodig om daadwerkelijk in de kaak echt te gaan verdoven, dat doet jouw tandarts ook pas bij het werken in/aan een kies.
Bij normaal gebitsonderzoek wordt een paard niet verdoofd, alleen gesedeerd, of te wel, wat suf gemaakt, een klein roesje.
En pijnprikkels kunnen wel degelijk door sedatie heen komen, dus dan zou ik toch je dierenarts nog eens vragen wat die denkt wat de oorzaak is van het reageren op de voorste kiezen.