Helaas heeft mijn veulen een ongelukje gehad in de wei waardoor ze nu een hoornvlies beschadiging heeft. Althans voor zover we nu kunnen zien is het een hoornvlies beschadiging. Nou kreeg ik de tip van iemand om een echo te laten maken van het oog om te zien of er meer schade is. Heeft iemand hier ervaringen mee? Dit in verband met eventueel een ander behandelplan als wat ze nu krijgt.
Voor nu heb ik druppels, zalf en novacam gekregen. Ook heeft de dierenarts bloed afgenomen om een serum te maken. Dit schijnt te helpen bij het herstel en kunnen we morgen ophalen.
Volgens de dierenarts was er wel aardig wat letsel (zal de foto toevoegen) en is een strikt behandelplan nodig. Hier gaan we dus ook mee bezig maar nu ik de tip heb gekregen om een echo te laten maken ben ik wel even benieuwd hoe en wat anderen gedaan hebben in deze situatie. Ik hoop dat het nog te herstellen is en dus bekijk ik mijn opties even om vervolgens voor te leggen bij de dierenarts.
De dierenarts heeft goede foto’s gemaakt dus wellicht dat ik die op een later moment nog kan toevoegen voor een beter beeld.