Schilfers, korstjes en vrij diepe kloven. Niet in de kootholte maar eigenlijk alleen op de koten zelf aan de achterkant. Voorbenen zijn erger dan achter, maar ze heeft het bij alle 4. Er zit iets meer vocht in de benen maar dit is niet extreem. Nu de sokken eraf zijn valt het wel meer op natuurlijk.
Ik heb een tijdje behandeld met mokzalf, de korstjes en schilfers lijken daardoor wel minder geworden maar het vocht en de kloven uiteraard niet. Ik scheer de benen nu wel steeds om het goed te kunnen behandelen, heb het ook al paar keer gewassen met betadine shampoo om het schoon te houden en te ontsmetten.
Vervolgens ook de dierenarts erbij gehaald, die heeft haar 2 entingen gegeven om het vanuit binnen te behandelen (is volgens mij ook tegen mok). De DA zei al dat ze blij was dat ik het had geschoren, het zal misschien niet helemaal meer weg gaan maar door de entingen hopen we dat het in ieder geval niet erger gaat worden... Overigens zei de DA dus dat ze niet dacht dat het CPL was. Maar daar heb ik dus mijn twijfels over.
Ook verwacht ik volgend jaar een veulen van deze merrie, en vraag me af of het een grote kans is dat deze aandoening wordt meegegeven aan het veulen aangezien CPL erfelijk is...
De foto is van internet, hiermee is het wat te vergelijken hoe het eruit ziet. Heel verhaal haha
maar wat zijn jullie ervaringen hiermee en hoe zou je dit het beste kunnen behandelen? Bijvoorbeeld standaard met uierzalf o.i.d...https://i0.wp.com/sandradewildtbowenthe ... C960&ssl=1