Ik ben nieuw hier en ik heb een vraagje en ik hoop dat iemand mij en me pony kan helpen…
Een tijdje geleden heeft mijn pony rainrot gekregen. Het was namelijk toen het een week begon te regenen ze allemaal wondjes had op haar hoofd en ze schuurde er ook aan. Toen het weer droog begon te worden gingen de wondjes rustig weer weg en groeide langzaam weer haar aan. In die tijd dat ze de wondjes had behandelde wij haal eerst met imaverol ( we dachten eerst dat ze weer schimmel had) en daarna deden we op de plekjes sudo crème zodat het vettig en soepel bleef.
Maar toen begon het weer te regenen en kwamen de plekken terug. Ze schuurde er erg veel aan waardoor die korstjes weer kapot gingen en dat het soms ook begon te bloeden. Ik was langs de dierenarts gegaan om iets te halen om de rainrot te behandelen. Sinds donderdag 30 Januari begon ik met de zalf. Alleen het lijkt dat sinds ik die zalf gebruik de plekken steeds erger beginnen te worden en groter. Het is of dat de zalf ervoor zorgt dat er haaruitval ontstaat. Daardoor was ze sinds zaterdag/zondag 1 kant van haar hoofd bijna helemaal kaal!?
Vandaag (maandag) zijn de kale plekken wel groter geworden maar het is niet dat er wondjes op zitten, dat het lijkt of er geschuurd is. Het ziet er wel een soort van rustig uit daar. (niet op alle plekken maar sommige)
Je kan ook zien waar de vorige plekken zitten.
Dat is volgens mij niet helemaal normaal dat dat gebeurt of wel?
Begin het ook erg zielig voor haar te vinden dat ze nu zo kaal is geworden..
Ze staat bij ons 24/7 buiten dus ik kan haar ook moeilijk binnen droog zetten..
Ik heb de dierenarts al geïnformeerd dat dit gebeurd alleen ze hadden nog niet gereageerd.
Dus ik was benieuwd wat jullie ervaringen zijn met rainrot en hoe te behandelen.
En hoe er weer snel haar terug kan groeien aangezien ze nu erg kaal begint te worden.
Ik hoop heel erg dat iemand mij en me pony kan helpen en of meer informatie kan geven!
Groetjes,
Louise
(Ik plak er een paar foto’s bij hoe het gaat, op sommige dagen heb ik van allebei de kanten een foto gemaakt)
Foto’s;
Woensdag 29 januari, ik had hier de zalf/crème nog niet gebruikt.

Donderdag 30 januari, hier had ik de crème voor de 1e keer gebruikt. (Foto van allebei de kanten van haar hoofd)

Zaterdag 1 februari.

Zondag 2 februari, foto’s van allebei de kanten van haar hoofd.

Maandag 3 februari. Sommige plekken lijken wel rustiger maar ook wel weer iets groter.