GewrichtsComplex van Iris ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ingij

GewrichtsComplex van Iris ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-25 22:48

Heeft iemand ervaringen met Gewrichtscomplex van paardendierenarts Iris van Gullik?

Mijn tinker nu 24 jaar heeft artrose in het linker kogelgewricht, is hiervoor behandeld met o.a. een een hyluronzuur injectie en krijgt sinds vorige week ekiflex van audevaard. Waarvan ook goede reviews te vinden zijn. Hij had of heeft er ook een ontsteking in de kogel. Iris vertelt op haar website dat haar supplement het meest complete is. Ook zonder enige toevoegingen. Er staat volgens mij niet dat het speciaal voor artrose is maar het zijn wel de supplementen die bij artrose gegeven worden. In verhouding volgens mij wel veel goedkoper ( 1 kg voor 47.50). Ik kan nog geen reviews erover vinden.

Alvast dank voor de reacties.

Sure_lee

Re: GewrichtsComplex van Iris ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 23:56

Ik geef het. Maar het is nog niet lang op de markt. Dus ik denk dat je daarom nog geen reviews kan vinden.
Voor mijn gevoel geef ik het ook nog te kort om er iets van te kunnen zeggen en mijn bestelling was van de pre order.
Over de probiotica en biotine ben ik wel enorm te spreken. Dat geef ik nu al paar maanden.
Geen dunne mest meer en veel betere hoeven.
Dus ik heb goede verwachtingen van de gewrichtscomplex.

Ingij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-25 01:47

Sure_lee schreef:
Ik geef het. Maar het is nog niet lang op de markt. Dus ik denk dat je daarom nog geen reviews kan vinden.
Voor mijn gevoel geef ik het ook nog te kort om er iets van te kunnen zeggen en mijn bestelling was van de pre order.
Over de probiotica en biotine ben ik wel enorm te spreken. Dat geef ik nu al paar maanden.

Dank je wel voor je reactie! Geef je het i.v.m. een gezondheidsprobleem of ter preventie o.d. ?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 05:16

https://onlinecursus.irisvangulik.nl/pr ... r-paarden/

Volgens de normale website dus 59 euro en ik vond de test website ook met jou prijs maar daar komt bijna 10 euro verzendkosten bij.

Heb er geen ervaring mee maar werd nieuwsgierig. Ik voer deze bestanddelen al los van elkaar en met meer kurkuma in verhouding er in. Ik vind het niet perce bijzonder eruit zien. Hier stel ik zelf samen of wissel ik af ivm in bepaalde seizoenen het gebruik van duivelsklauw (herfst/winter).
Ik zou dit overigens best kopen hoor. Voor kant en klaar mix waar je 3 maanden mee kan doe is het absoluut niet slecht. Zelf ben ik gewoon erg van de kurkuma en veel minder van de glucosamine MSM qua werking dus echt voorkeur heeft het niet hier. Zou liever puur kurkuma, boswelia en zwaterte peper voeren dan (bijna puur) glucosamine MSM. Omdat afwisseling vaak de sleutel is en ik nog wat zoekende ben wat voor mijn paard het beste werkt (en niet wat ik het gevoelsmatig het liefst voer) heb ik op dit moment ook een mix op basis van glucosamine MSM. Hij voelt zich wel erg goed momenteel maar nog wel veel rust omdat wij in de wintermaanden altijd de activiteiten terug schroeven. Ik ben benieuwd hoe hij komende 2 maanden de opbouw op gaat pakken.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 07:37

Ingij schreef:
Sure_lee schreef:

Dank je wel voor je reactie! Geef je het i.v.m. een gezondheidsprobleem of ter preventie o.d. ?

Mijn haflinger is in de winter veel stijver en ik heb wel een vermoeden van artrose. Ook is ze in de winter vaak een stuk dikker dan in de zomer. Ik wissel het nu af met glucobalance. Dus pot om pot. Dit is wel iets van deze winter en dus nog niet lang deze combinatie. Maar tot nu toe ben ik heel erg tevreden over. Over 2 maanden kan ik er denk ik echt pas iets over zeggen.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 09:50

Ik denk dat je beter wat anders kunt geven.
Deze vrouw is erg commercieel en het verbaast me dat zoveel mensen er in trappen.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 10:13

Ik ben haar gaan ontvolgen omdat ze zo gigantisch commercieel geworden is. Alle producten van haar zelf zijn fantastisch en zelfs producten van anderen worden naar beneden gehaald. Ik heb haar probiotica uitgeprobeerd maar het deed echt helemaal niets, in tegenstelling tot die van Dressage Pro die duidelijk verbetering gaf. Voor mij geen producten meer van mevr. van Gullik.

Ingij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-25 18:48

BarbaLala schreef:
Deze vrouw is erg commercieel en het verbaast me dat zoveel mensen er in trappen.

Alleen wat? Ik wil graag het meest complete geven wat er is. En ik lees ook dat mensen dingen ook los geven. Ik moet nog uitzoeken waar ik het ook allemaal vind, zeker als ik losse supplementen wil voeren.
Wil ook graag nog (licht) recreatief blijven rijden. Stap ritjes mag ik nu nog maken in de toekomst hopelijk ook weer met stukjes draven. Maar moet de controle eind februari afwachten.

Ingij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-25 17:28

dierenfan schreef:
https://onlinecursus.irisvangulik.nl/pr ... r-paarden/

Volgens de normale website dus 59 euro en ik vond de test website ook met jou prijs maar daar komt bijna 10 euro verzendkosten bij.

Heb er geen ervaring mee maar werd nieuwsgierig. Ik voer deze bestanddelen al los van elkaar en met meer kurkuma in verhouding er in. Ik vind het niet perce bijzonder eruit zien. Hier stel ik zelf samen of wissel ik af ivm in bepaalde seizoenen het gebruik van duivelsklauw (herfst/winter).
Ik zou dit overigens best kopen hoor. Voor kant en klaar mix waar je 3 maanden mee kan doe is het absoluut niet slecht. Zelf ben ik gewoon erg van de kurkuma en veel minder van de glucosamine MSM qua werking dus echt voorkeur heeft het niet hier. Zou liever puur kurkuma, boswelia en zwaterte peper voeren dan (bijna puur) glucosamine MSM. Omdat afwisseling vaak de sleutel is en ik nog wat zoekende ben wat voor mijn paard het beste werkt (en niet wat ik het gevoelsmatig het liefst voer) heb ik op dit moment ook een mix op basis van glucosamine MSM. Hij voelt zich wel erg goed momenteel maar nog wel veel rust omdat wij in de wintermaanden altijd de activiteiten terug schroeven. Ik ben benieuwd hoe hij komende 2 maanden de opbouw op gaat pakken.

Hoeveel kurkuma geef je? Kan het nergens de hoeveeheid vinden als je het los geeft. Heb een pot van pit en pit. En nu glucopro binnen gekregen. Ga dit een tijdje proberen. Maar wil er nog kurkuma bijgeven.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 19:17

Ik geef gewoon een maatschepje vol. Totaal niet onderbouwt dus maar je kan het niet vlot fout doen met supplementen gelukkig. Tenminste niet met deze. Ik had ooit een pot groenlipmossel met maatschep en die houd ik aan voor alles. Nu heb ik een 800 kg plus paard dat scheelt vast ook wel waarom ik er redelijk makkelijk in sta

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 19:20

BarbaLala schreef:

Dit dus! Vreselijk mens die iris

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 19:37

Waarom doen jullie zo lelijk over haar. Ik ben dan wel benieuwd wat jullie ervaringen met haar zijn.

Ik ben heel erg tevreden over haar producten voor mijn paarden en als ik een vraag heb dan krijg ik altijd netjes antwoord. Ja, ze maakt veel reclame maar ik zie dat niet als iets slechts.
Goede producten en fijne communicatie vind ik wel mega belangrijk.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 19:59

Ik ben wel benieuwd,wat zit er in dat product van Iris?

Ik geef mijn oude tinkermerrie PEA. Info staat genoeg op internet.
Maar was nog aan het kijken naar iets op kruidengebied, en zodoende mijn vraag dus wat erin dat van Iris zit.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 20:10

Van haar site:
GewrichtsSupport bevat een zorgvuldig samengestelde mix van ingrediënten om de gewrichtsgezondheid van paarden te ondersteunen. Het is het meest complete supplement en bevat 100% natuurlijke en hoogwaardige ingrediënten en geen toegevoegde suikers.

– Glucosamine (duurzame, vegan bron): Glucosamine is een essentieel bestanddeel voor de opbouw van kraakbeen en gewrichtsvloeistof. Gewrichtsvloeistof werkt als een smeermiddel in gewrichten en peesschedes.

– Chondroïtine: Chondroïtine speelt een belangrijke rol bij het behoud van gezond kraakbeen. Het helpt om de elasticiteit en stevigheid van het kraakbeen te behouden en werkt ontstekingsremmend, hierdoor heeft het een pijn verminderend effect. 

– MSM (Methylsulfonylmethaan): MSM staat bekend om zijn krachtige ontstekingsremmende eigenschappen. Het vermindert zwellingen en ondersteunt de gewrichten door de aanmaak van collageen te ondersteunen, wat belangrijk is voor de structuur van kraakbeen en bindweefsel

– Boswellia Serrata: Dit natuurlijke extract uit de wierookboom staat bekend om de van nature ondersteunende werking op gewrichten.

– Curcumine: Curcumine is het actieve ingrediënt in kurkuma (geelwortel) en staat bekend om zijn antioxidante en ontstekingsremmende werking. Het wordt ingezet ter ondersteuning van soepele en gezonde gewrichten. 

– Vitamine C: Vitamine C is cruciaal voor de aanmaak van collageen, een belangrijk bestanddeel van gezond kraakbeen, pezen, botten en bindweefsel. Het werkt ook als antioxidant.

– Hyaluronzuur: Hyaluronzuur is onderdeel van de gewrichtsvloeistof, werkt als smeermiddel en is schok-dempend.

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 20:27

Ik vind Iris ook erg commercieel worden. Eerder volgende ik de podcast, op zich wel met interesse, totdat ik me realiseerde dat ik me een steeds slechter paardenbaas begon te voelen. Na iedere podcast kreeg ik een soort anxiety dat steeds erger werd. Die dames laten je geloven dat je om elke poep en scheet, letterlijk en figuurlijk, de dierenarts moet bellen. Want het is koliek of hoefbevangenheid, of rugpijn/kreupelheid, enzovoort. Ik ben gestopt met de podcast en voel me echt weer een stuk beter. Niet omdat ik mijn kop in het zand steek, want ik bel alsnog veel te snel met de dierenarts, maar omdat het lang niet altijd foute boel is als je een keertje wat dunnere mest hebben of een keer niet zo lekker in hun vel zitten. Ook volg(de) ik Iris op de socials en ik zie het ene na het andere supplement voorbij komen de laatste tijd. Als dierenarts hoor je geen commercieel belang te hebben bij de verkoop van supplementen vind ik.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 20:31

De trick bij jou paard TS is gewoon de hyarulon injectie die het gewricht tijdelijk smeert waardoor de ontsteking verdwijnt en je paard makkelijker gaat lopen en die je kan blijven herhalen elk half jaar om je paard zuiver te laten lopen. Daar gaat een/dat supplement niet bij helpen namelijk.

En wat curcuma betreft, curcuma oraal gegeven heeft een ,geleider, nodig. In olie vorm wil het opgenomen door de darmen worden poeder vorm heeft dus geen zin.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 21:35

Ik heb ook mijn twijfels over dit (en veel andere van haar) product(en). Omdat ze inderdaad zo enorm commercieel is, en omdat mijn eigen dierenarts, die echt heel nuchter en recht voor zijn raap is, helemaal niet achter veel supplementen staat. Ze staan echt lijnrecht tegenover elkaar qua adviezen.

Ik heb Iris een tijdje gevolgd, een veulenkit gekocht, ben daarna platgegooid met mails en reclame, en toen heb ik me snel uitgeschreven, het is me gewoon een beetje te!

Ik vind ook dat je als dierenarts niet met allerlei supplementen je geld moet willen verdienen. Ja, er zijn meer wegen die naar Rome leiden, maar supplementen haal ik wel bij een paardendrogist ofzo, bij een dierenarts wil ik medicijnen halen waar ik zelf niet aan kan komen.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 14:57

Unleash schreef:
Ik vind Iris ook erg commercieel worden. Eerder volgende ik de podcast, op zich wel met interesse, totdat ik me realiseerde dat ik me een steeds slechter paardenbaas begon te voelen. Na iedere podcast kreeg ik een soort anxiety dat steeds erger werd. Die dames laten je geloven dat je om elke poep en scheet, letterlijk en figuurlijk, de dierenarts moet bellen. Want het is koliek of hoefbevangenheid, of rugpijn/kreupelheid, enzovoort. Ik ben gestopt met de podcast en voel me echt weer een stuk beter. Niet omdat ik mijn kop in het zand steek, want ik bel alsnog veel te snel met de dierenarts, maar omdat het lang niet altijd foute boel is als je een keertje wat dunnere mest hebben of een keer niet zo lekker in hun vel zitten. Ook volg(de) ik Iris op de socials en ik zie het ene na het andere supplement voorbij komen de laatste tijd. Als dierenarts hoor je geen commercieel belang te hebben bij de verkoop van supplementen vind ik.

Zo herkenbaar

Xandyandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 11:29

Unleash schreef:

Idem hier... een mens wordt onzeker van al haar filmpjes.
Ze is, zoals reeds gezegd, heel bereikbaar en antwoordt snel op mails en zo. Anderzijds vind ik dat zorgwekkend. Mijn dierenarts heeft het te druk om op dat tempo te antwoorden op mails en berichten. :o
Wat supplementen betreft: heel veel supplementen werken vooral goed op de bankrekening van de paardeneigenaar. Goed voeren en genoeg beweging aangepast aan paard en je komt al heel ver. Het enige wat ik geef aan mijn oude merrie met artrose is Devil's relief. Waarom dat? Omdat dat op de dopinglijst staat, wat wilt zeggen dat het wel iets zal doen. Anders staat dat er niet op. ;)

En wat mij nog het meeste stoort is dat ze voor alles een online cursus heeft die (meestal)betalend is. Het kan aan mij liggen maar ik vind dat je als dierenarts ook de taak hebt om je klanten te educeren. Dat zou deel van de job moeten zijn om je klanten symptomen te leren herkennen, tips te geven voor wondzorg,... Daar geld voor vragen vind ik not done.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 11:39

Ik vind het prima dat een dierenarts producten wil verkopen omdat ze het gevoel hebben dat er bepaalde producten ontbreken qua samenstelling waar ze veel vertrouwen in hebben.

Ook vind ik dat kennisdeling best wat mag kosten.
De podcast is al kosteloos. Dus diepgaander info mag betaald worden. Er gaat ook veel tijd in zitten om dat soort dingen te maken.

Een bakker mag toch ook geld voor zijn brood vragen? Moet een dierenarts dan zoveel mogelijk uit liefdadigheid doen?

Het enige waar ik me aan stoor en waarom ik haar nooit zou consulteren is haar vreselijk starre en lacherige houding in de podcast mbt alle alternatieve therapieën. De stelligheid waarmee beweerd wordt dat vrijwel alles buiten het gangbare en wetenschappelijk bewezen kader onzin is vind ik echt een beetje ergerniswekkend.
Bovendien is het gewoon een beetje dommig. We weten nog veel te weinig om alles dat, nog niet, bewezen is af te serveren als onzin.

Ingij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-25 01:22

Bedankt voor alle antwoorden!

Ingij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-25 01:18

Popstra schreef:
De trick bij jou paard TS is gewoon de hyarulon injectie die het gewricht tijdelijk smeert waardoor de ontsteking verdwijnt en je paard makkelijker gaat lopen en die je kan blijven herhalen elk half jaar om je paard zuiver te laten lopen. Daar gaat een/dat supplement niet bij helpen namelijk.

En wat curcuma betreft, curcuma oraal gegeven heeft een ,geleider, nodig. In olie vorm wil het opgenomen door de darmen worden poeder vorm heeft dus geen zin.

De geleider kan dus ook lijnzaadolie zijn? Dat krijgt hij door zijn mineralen brokjes heen met de supplementen.