Helpt Equioxx bij artrose?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lovehorsetoo

Helpt Equioxx bij artrose?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-25 20:18

Mijn KWPN’er is 21 en heeft al jaren artrose in zijn SI gewricht. Hij is inmiddels met pensioen en nog fit en speels. Wel wat ongemak van z’n artrose gelukkig (nog) geen dagdagelijkse pijn. Ik begrijp dat Equioxx wellicht kan helpen. Heeft iemand daar ervaring mee en kan je dit langere tijd gebruiken?

Fury2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 18:22

Hoi, ik geef dit momenteel aan mijn 4-jarige merrie met SI artrose en een ernstig beschadigde tussenwervel in de onderrug. Heb het advies gekregen haar te laten gaan.. Omdat ze zonder pijnstilling niet comfortabel is. Zij leeft nu zichtbaar heel erg op met Equioxx, 1 tabletje per dag. Ik heb het medicijn voor drie weken in huis en in de bijsluiter staat dat het niet langer dan 14 dagen gegeven moet worden (zal ook te maken hebben met gewenning en dus afname effect).

Ik zou het zeker proberen, maar ook goed kijken of je veel verschil ziet. Veel verschil zegt namelijk ook iets over de mate van pijn zonder pijnstilling..

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 19:05

Mijn opa heeft er 3 maanden op gestaan voordat hij ingeslapen moest worden. Volgens de dierenarts kon het zonder problemen langer gegeven worden, maar geen járen. Hij adviseerde duivelsklauw voor langere tijd.
Het is ook bepaald geen goedkoop geintje.
Hij knapte er wel duidelijk van op. Zonder kon hij zijn stal ‘s ochtends bijna niet uit komen van de pijn en stijfheid, mét was hij een stuk tieriger.