Metazoa naturalfit muesli een goede vervanger voor pavo easymix?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JasmijnD

Metazoa naturalfit muesli een goede vervanger voor pavo easymix?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-25 22:30

Hi iedereen,

Ik zit met een klein dilemma, mijn tinker met pssm krijgt nu al een tijdje pavo easymix als voeding, deze omdat er weinig suikers inzitten en hij snel dik wordt. Ik zou alleen graag nog minder suikers willen voeren omdat ik toch merk dat symptomen van zijn pssm er zijn. Zou de Metazoa naturalfit muesli een goede optie zijn? Ik zag dat deze nog minder suikers had namelijk. De eerste 3 fotos zijn analyses van de pavo easymix, dus wat hij nu krijgt. De laatste 2 fotos zijn die van de metazoa muesli. Ik hoor graag jullie mening en evt tips voor andere merken muesli die minder suikers dan de pavo easymix erin hebben!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

JasmijnD

Re: Metazoa naturalfit muesli een goede vervanger voor pavo easymix?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-25 22:40

Of marstall myocare misschien? Iemand daar bekend mee?

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 23:02

Waarom zoek je specifiek een muesli en niet gewoon een balancer? Doe daar een handje ruwvoermix doorheen en je hebt een (over het algemeen) gezondere eigen gemaakte muesli.

Ik heb even gekeken naar die voeding van Pavo, Pavo raad aan om voor een pony/paard van 500kg 1kg muesli te voeren. Dat is best een forse hoeveelheid... ik zou gaan kijken naar een goede balancer.
O.a. vitalbix, vitalstyle, hartog, metazoa etc genoeg merken op de markt met een goede balancer waar je met max. 300 gram al de dagelijkse hoeveelheid vitaminen en mineralen hebt. Veel gezonder en beter voor je pssmer.
Geef je ook al vitamine E (+selenium indien geen weidegang), magnesium en animozuren bij? Hoe is je Tinker gehuisvest? Pssm staat en valt met management

JasmijnD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-25 23:10

Hij staat 24/7 buiten zonder weidegang, krijgt onbeperkt toegang tot hooi dat laag in suikers is. Ik ben zelf niet heel bekend met balancers, is dat een soort vitaminebrok? Hij krijgt ook vitamine E met selenium en magnesium indd.

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 23:16

JasmijnD schreef:
Hij staat 24/7 buiten zonder weidegang, krijgt onbeperkt toegang tot hooi dat laag in suikers is. Ik ben zelf niet heel bekend met balancers, is dat een soort vitaminebrok? Hij krijgt ook vitamine E met selenium en magnesium indd.

Dat is inderdaad een vitamine/mineralen brok.

JasmijnD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-25 23:22

Hij krijgt wel ook pavo vital vitaminebrokjes zijn die van bijvoorbeeld metazoa dan beter?

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 00:57

JasmijnD schreef:
Hij krijgt wel ook pavo vital vitaminebrokjes zijn die van bijvoorbeeld metazoa dan beter?

Dan is Pavo Vital al voldoende en is muesli niet nodig.