Kruiden in waterbak

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JillAthos92

Kruiden in waterbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-25 20:52

Hallo,

Wie weet of kaneel in een waterbak echt goed is als je paard hoefbevangen is geweest ben echt heel erg benieuwd hierna ? ( winterbevangen )

Bedankt alvast !!

Afbeelding

Sanniesan

Re: Kruiden in waterbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 00:06

Ik zag het bericht ook op facebook voorbij komen ben ook erg benieuwd

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 00:37

Geen idee weet wel dat er verschillende soorten kaneel zij en het werkt tegen diaree( dun op de mest dus het werkt in de darmen) maar verder geen idee

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 03:14

Ik weet dat het voor mensen en suiker regulerende werking heeft. Hoe dat bij paarden zit een hoeveel ze dan nodig hebben geen idee. Had hem ook voorbij zien komen.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 07:24

Ook gezien idd. Ze gaf ook ergens in de reacties aan hoeveel ze erin doet per emmer water.

Ik vind het interessant.

Hier staat dat het rijk is aan antioxidanten.
"This can reduce or eliminate cancer, inflammatory joint diseases, and autoimmune disorders in horses."

https://www.cowgirlmagazine.com/benefit ... e%20health.

Hannanasjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 07:59

Kaneel kan idd verwarmend werken in het lichaam, dus in principe kan het winterbevangenheid voorkomen. Houd er wel rekening mee dat als een normale bevangenheid de aderen al een eind kapot hebben gemaakt, ze er simpelweg gevoeliger op zijn. Of kaneel dan nog genoeg is kan je jezelf afvragen.

Je moet dan wel echt goede kaneel hebben. Ceylon dacht ik.
Persoonlijk zou ik het dan wel gewoon door het eten gooien zodat je het gecontroleerd bij geeft ivp hopen dat ze het drinken.

Tijdens gewone bevangenheid kan kaneel ook een positieve werking hebben op de bloedsuiker spiegel. Dit zit dan ook vaak ik glucobalance en meer van die producten.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 08:04

Kaneel geef ik niet maar wel keltisch zeezout ect.
Ik geef mn pony ook veendrenktstof door zn voer en als hij dat krijgt laat hij zn keltisch zeezout staan en zodra ik stop met veendrenk voeren gaat er per dag 5 liter water met keltisch zeezout doorheen.
Ze vullen dus zelf aan wat ze nodig hebben is mijn beleving.

Hannanasjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 08:12

Dat wisselt per paard met wat ze geleerd hebben of ze dat kunnen. Zo heb ik zelf een shetlander die makkelijk verstopt raakt door droge mest en weinig drinken.

Wat ik veel zie bij bevangen paarden is dat de bloedsuikerspiegel niet helemaal klopt of lekker loopt met wat ze nodig hebben. Het aanvoelen wat ze nodig hebben is zeg maar een beetje in de war. Dat herstelt wel weer wanneer ze weer op orde zijn. maar zolang ze kwalen hebben vind ik het verstandiger om het direct bij te voeren. Wanneer ze weer fit en gezond zijn dan kan je natuurlijk altijd met een mineralen bar werken.

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 09:00

Purehorse verkoopt de producten om een mineralen bar te maken.Je kan het altijd proberen toch ?

JillAthos92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-25 10:03

cinniz123 schreef:
Ik geef mn pony ook veendrenktstof door zn voer en als hij dat krijgt laat hij zn keltisch zeezout staan en zodra ik stop met veendrenk voeren gaat er per dag 5 liter water met keltisch zeezout doorheen.

Waarvoor is veendrenkstof goed voor dan?

JillAthos92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-25 10:04

office schreef:
Purehorse verkoopt de producten om een mineralen bar te maken.Je kan het altijd proberen toch ?

Ook met kaneel want er hangen al verschillende mineralen voor m in zn stal maar vond die kaneel wel intresant

JillAthos92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-25 10:05

Hannanasjuh schreef:
Kaneel kan idd verwarmend werken in het lichaam, dus in principe kan het winterbevangenheid voorkomen. Houd er wel rekening mee dat als een normale bevangenheid de aderen al een eind kapot hebben gemaakt, ze er simpelweg gevoeliger op zijn. Of kaneel dan nog genoeg is kan je jezelf afvragen.

Persoonlijk zou ik het dan wel gewoon door het eten gooien zodat je het gecontroleerd bij geeft ivp hopen dat ze het drinken.

Tijdens gewone bevangenheid kan kaneel ook een positieve werking hebben op de bloedsuiker spiegel. Dit zit dan ook vaak ik glucobalance en meer van die producten.

Waar kan je deze kaneel dan kopen ?

annelyvtf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 10:24

Ik heb pure aloe vera, dit kan dagelijks door het voer om te ontgiften, stabiliseren en aan te sterken. Het werkt geweldig voor mens en dier! De darmen worden volledig gereinigd wat een uitwerking heeft op het hele lijf en de hele gezondheid.
(Je mag eventueel contact met mij opnemen door te mailen naar annelyvantfoort@gmail.com, voor meer informatie.)

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 11:59

JillAthos92 schreef:
cinniz123 schreef:

Waarvoor is veendrenkstof goed voor dan?

Ik gaf het mn honden omdat 1 van hun hondenpoep at :r

En mn tinker had stofwisselings problemen toen ik hem kocht en ben toen aan de slag gegaan met een voedingsdeskundige en elke 2mnd stellen we een kruiden/mineralen pakket voor hem samen.
Afgelopen keer zat daar veendrefstof in en gelijk viel me op dat er geen keltisch zeezout meer werd gedronken.

Rijk aan goed opneembare organische minerale bestanddelen / huminezuren.
Werkt ondersteunend bij allergieën, huid, vachtproblemen, darm en maag
100% natuurproduct met uitsluitend minerale stoffen van plantaardige oorsprong.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 12:30

annelyvtf schreef:
Ik heb pure aloe vera, dit kan dagelijks door het voer om te ontgiften, stabiliseren en aan te sterken. Het werkt geweldig voor mens en dier! De darmen worden volledig gereinigd wat een uitwerking heeft op het hele lijf en de hele gezondheid.
(Je mag eventueel contact met mij opnemen door te mailen naar annelyvantfoort@gmail.com, voor meer informatie.)

Speciaal account gemaakt om jezelf te promoten?

annelyvtf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 12:42

Mijn product inderdaad :) Ik hoorde zoveel positieve verhalen, ook bij paarden dat het me heel gaaf lijkt om nog meer mensen te kunnen helpen hiermee! Ik zocht op dit forum naar ervaringsverhalen en kon het niet laten om te reageren.

Hannanasjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 14:12

JillAthos92 schreef:
[

Waar kan je deze kaneel dan kopen ?

Gewoon even googlen is het handigst denk ik?

JillAthos92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-25 17:47

Hannanasjuh schreef:

Heb t idd gevonden bij pit en pit maar als je het doorbt eten gooit eten ze het dan nog wel denk je ?

JillAthos92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-25 17:49

annelyvtf schreef:

Ik mail u eveb

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 18:13

Ik geef niet specifiek Kaneel maar wel ontzettend veel kruiden door het water. Gekomen omdat ik een paard heb die slecht drinkt en daardoor koliek krijgt(denken we), ze is helemaal binnenste buiten gekeerd maar ze is mega gezond en er is echt niks gevonden. Toen meer gaan verdiepen en alle goede werkingen er van te lezen. Ik heb als basis bijna altijd rooibos en Kamille, dan voeg ik bijv Citroenmelisse bij. Maar ook verschillende soorten klei, Cichorei, Valeriaan, Lavendel, kurkuma, gember, ginseng, wilgenbast en ga zo maar door. Ze krijgen om de week een nieuwe kruiden smaak als het ware. Daarnaast voeg ik de vitamine van pharmahorse door het water toe zodat ze die binnen krijgen zonder extra te eten. Ze worden hier erg vervelend van snacks verder en 1 is er gewoon veelste dik, de andere 2 op een normaal gewicht. Vind het een erg fijne manier voor wat afwisseling. Goedkoop voeren is het overigens niet.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 18:34

"Gewone" kaneel heeft weinig zin en kan in grote hoeveelheden zelfs slecht zijn. Ceylon kaneel heeft de voordelen die je hierboven opnoemt.

Citaat:
Wel staat vast dat ceylon kaneel ontstekingstremmende effecten heeft. Zo kan het de bloeddruk onder controle houden en draagt het bij aan een gezonde hartfunctie. Verder heeft het volgens de wetenschap ook invloed op je bloedsuikerspiegel, wat belangrijk is voor mensen met bijvoorbeeld PCOS of diabetes.
https://www.womenshealthmag.com/nl/voed ... erspiegel/

JillAthos92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-25 18:46

ElCid schreef:
"Gewone" kaneel heeft weinig zin en kan in grote hoeveelheden zelfs slecht zijn. Ceylon kaneel heeft de voordelen die je hierboven opnoemt.

Citaat:
Wel staat vast dat ceylon kaneel ontstekingstremmende effecten heeft. Zo kan het de bloeddruk onder controle houden en draagt het bij aan een gezonde hartfunctie. Verder heeft het volgens de wetenschap ook invloed op je bloedsuikerspiegel, wat belangrijk is voor mensen met bijvoorbeeld PCOS of diabetes.
https://www.womenshealthmag.com/nl/voed ... erspiegel/

Maar dan ook voor paarden ??

Hannanasjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 00:28

JillAthos92 schreef:
Hannanasjuh schreef:

Heb t idd gevonden bij pit en pit maar als je het doorbt eten gooit eten ze het dan nog wel denk je ?

Kwestie van proberen zou ik zeggen. Ik heb zelf trekpaarden en shetlanders en worden sober gevoerd. Als ze het niet lusten is het vaak gewenning aan de smaak dus met kleine hoeveelheid opbouwen. En als het echt naar binnen moet bijvoorbeeld, dan krijgen ze een handje muesli van vitalbix erdoor. Dan eten ze alles :+

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 23:48