Wie weet of kaneel in een waterbak echt goed is als je paard hoefbevangen is geweest ben echt heel erg benieuwd hierna ? ( winterbevangen )
Bedankt alvast !!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
cinniz123 schreef:Kaneel geef ik niet maar wel keltisch zeezout ect.
Ik geef mn pony ook veendrenktstof door zn voer en als hij dat krijgt laat hij zn keltisch zeezout staan en zodra ik stop met veendrenk voeren gaat er per dag 5 liter water met keltisch zeezout doorheen.
Ze vullen dus zelf aan wat ze nodig hebben is mijn beleving.
Hannanasjuh schreef:Kaneel kan idd verwarmend werken in het lichaam, dus in principe kan het winterbevangenheid voorkomen. Houd er wel rekening mee dat als een normale bevangenheid de aderen al een eind kapot hebben gemaakt, ze er simpelweg gevoeliger op zijn. Of kaneel dan nog genoeg is kan je jezelf afvragen.
Je moet dan wel echt goede kaneel hebben. Ceylon dacht ik.
Persoonlijk zou ik het dan wel gewoon door het eten gooien zodat je het gecontroleerd bij geeft ivp hopen dat ze het drinken.
Tijdens gewone bevangenheid kan kaneel ook een positieve werking hebben op de bloedsuiker spiegel. Dit zit dan ook vaak ik glucobalance en meer van die producten.
JillAthos92 schreef:cinniz123 schreef:Kaneel geef ik niet maar wel keltisch zeezout ect.
Ik geef mn pony ook veendrenktstof door zn voer en als hij dat krijgt laat hij zn keltisch zeezout staan en zodra ik stop met veendrenk voeren gaat er per dag 5 liter water met keltisch zeezout doorheen.
Ze vullen dus zelf aan wat ze nodig hebben is mijn beleving.
Waarvoor is veendrenkstof goed voor dan?
annelyvtf schreef:Ik heb pure aloe vera, dit kan dagelijks door het voer om te ontgiften, stabiliseren en aan te sterken. Het werkt geweldig voor mens en dier! De darmen worden volledig gereinigd wat een uitwerking heeft op het hele lijf en de hele gezondheid.
(Je mag eventueel contact met mij opnemen door te mailen naar annelyvantfoort@gmail.com, voor meer informatie.)
Hannanasjuh schreef:Kaneel kan idd verwarmend werken in het lichaam, dus in principe kan het winterbevangenheid voorkomen. Houd er wel rekening mee dat als een normale bevangenheid de aderen al een eind kapot hebben gemaakt, ze er simpelweg gevoeliger op zijn. Of kaneel dan nog genoeg is kan je jezelf afvragen.
Persoonlijk zou ik het dan wel gewoon door het eten gooien zodat je het gecontroleerd bij geeft ivp hopen dat ze het drinken.
Tijdens gewone bevangenheid kan kaneel ook een positieve werking hebben op de bloedsuiker spiegel. Dit zit dan ook vaak ik glucobalance en meer van die producten.
annelyvtf schreef:Ik heb pure aloe vera, dit kan dagelijks door het voer om te ontgiften, stabiliseren en aan te sterken. Het werkt geweldig voor mens en dier! De darmen worden volledig gereinigd wat een uitwerking heeft op het hele lijf en de hele gezondheid.
(Je mag eventueel contact met mij opnemen door te mailen naar annelyvantfoort@gmail.com, voor meer informatie.)
https://www.womenshealthmag.com/nl/voed ... erspiegel/Citaat:Wel staat vast dat ceylon kaneel ontstekingstremmende effecten heeft. Zo kan het de bloeddruk onder controle houden en draagt het bij aan een gezonde hartfunctie. Verder heeft het volgens de wetenschap ook invloed op je bloedsuikerspiegel, wat belangrijk is voor mensen met bijvoorbeeld PCOS of diabetes.
ElCid schreef:"Gewone" kaneel heeft weinig zin en kan in grote hoeveelheden zelfs slecht zijn. Ceylon kaneel heeft de voordelen die je hierboven opnoemt.https://www.womenshealthmag.com/nl/voed ... erspiegel/Citaat:Wel staat vast dat ceylon kaneel ontstekingstremmende effecten heeft. Zo kan het de bloeddruk onder controle houden en draagt het bij aan een gezonde hartfunctie. Verder heeft het volgens de wetenschap ook invloed op je bloedsuikerspiegel, wat belangrijk is voor mensen met bijvoorbeeld PCOS of diabetes.
JillAthos92 schreef:Hannanasjuh schreef:Kaneel kan idd verwarmend werken in het lichaam, dus in principe kan het winterbevangenheid voorkomen. Houd er wel rekening mee dat als een normale bevangenheid de aderen al een eind kapot hebben gemaakt, ze er simpelweg gevoeliger op zijn. Of kaneel dan nog genoeg is kan je jezelf afvragen.
Heb t idd gevonden bij pit en pit maar als je het doorbt eten gooit eten ze het dan nog wel denk je ?
JillAthos92 schreef:Maar dan ook voor paarden ??