Je hebt zo veel soorten en heb me een beetje in proberen te verdiepen maar ik zie door de bomen het bo niet meer...
Hopelijk zijn hier mensen die hier wat meer kennis over hebben en met kunnen helpen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Elisa2 schreef:Volgens mij zijn magnesium chelaat, citraat en bisglynaat de best opneembare vormen. Er zijn ook supplementen die een paar vormen combineren.
NikkiB1991 schreef:Hoeveel tabletjes geef je hier dan van? Er staat 250mg magnesium per tablet (en dan ga ik er even vanuit dat dat de elementaire waarde is). De magnesiumsupplementen die ik heb staan voegen 6 tot 8 gram elementair per dag toe. Dat zijn dan 24-32 van die tabletjes per dag?
Overigens ben ik ook al eens een magnesiumsupplement tegengekomen waarbij je 0,5g per aanbevolen dagdosering voert, dat zet niet echt zoden aan de dijk, dus let goed op het percentage magnesium wat onder de analytische waarde staat. Dat geeft los van de biobeschikbaarheid in ieder geval eerlijk weer hoeveel elementair magnesium er in zit.
Voor onderhoud van een paard met gezond spijsverteringsstelsel, en geen klachten die aan magnesium gerelateerd kunnen zijn, zou ik zelf vooral niet al te moeilijk doen over de vorm.