Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Chesss schreef:Hoi helaas heb ik hier wel ervaring mee. Als je zoekt op bokt zijn er wel topics te vinden.
Mijn paard is eind 2019 geopereerd aan koliek. Hij heeft in totaal 3 maanden boxrust gehad met gedoseerd stappen beginnend met twee keer per dag een kwartier. Helaas heeft die van mij nog regelmatig koliek gehad, en is hier uiteindelijk 1 1/2 jaar geleden hierdoor ingeslapen. De staleigenaresse waar ik stond had een week na mij een drachtige merrie aan koliek laten opereren zij had haar altijd in een uitloopstal en heeft dit na terugkomst van de kliniek ook zo gelaten. Dus die heeft nooit boxrust gehad. Ik moest er eerlijk bij die van mij niet aan denken dat ik die los zou hebben gezet, die was knettergek maar zal wel heel eerlijk tegen je zijn hij heeft het echt flink voor zijn kiezen gehad, en heel eerlijk ik vond het ook een intense periode. Onze band is er wel heel hecht van geworden. Ik zou heel goed kijken naar je paard. Heel veel sterkte, en beterschap
Elisa2 schreef:Wat sneu voor jou en je paard, ik kan me voorstellen dat je je machteloos voelt. Helemaal omdat je niet naar hem toe kunt nu. Ik denk dat je even geen keuze hebt dan hier doorheen gaan en zodra je wel weer naar hem toe mag zou ik het vooral wel doen. Iets "eigens" hebben in een andere omgeving is heel belangrijk.
Ik denk ook niet dat er nu een alternatief is, het is gewoon hopen dat de koorts snel verdwijnt en hij naar huis mag. Heel veel sterkte!
Helder99 schreef:Chesss schreef:Hoi helaas heb ik hier wel ervaring mee. Als je zoekt op bokt zijn er wel topics te vinden.
Mijn paard is eind 2019 geopereerd aan koliek. Hij heeft in totaal 3 maanden boxrust gehad met gedoseerd stappen beginnend met twee keer per dag een kwartier. Helaas heeft die van mij nog regelmatig koliek gehad, en is hier uiteindelijk 1 1/2 jaar geleden hierdoor ingeslapen. De staleigenaresse waar ik stond had een week na mij een drachtige merrie aan koliek laten opereren zij had haar altijd in een uitloopstal en heeft dit na terugkomst van de kliniek ook zo gelaten. Dus die heeft nooit boxrust gehad. Ik moest er eerlijk bij die van mij niet aan denken dat ik die los zou hebben gezet, die was knettergek maar zal wel heel eerlijk tegen je zijn hij heeft het echt flink voor zijn kiezen gehad, en heel eerlijk ik vond het ook een intense periode. Onze band is er wel heel hecht van geworden. Ik zou heel goed kijken naar je paard. Heel veel sterkte, en beterschap
Jeetje wat super naar om te lezen. Koliek is al een nachtmerrie en dan helemaal als je je paard daarna alsnog verliest. Ik ben me ook bewust van dat risico. Maar heb toch de gok gewaagd. Ook omdat hij nog nooit koliek heeft gehad en hij is nog zo jong. Kon het niet over mijn hart krijgen om daar al afscheid van hem te moeten nemen. Ik leef momenteel tussen hoop en vrees. Hoop gewoon dat ik niet met lege handen thuis kom. Wat voor koliek heeft jouw paard gehad? Was dat ook door verstopping?
Chesss schreef:Hoe gaat het met je paard TS?