Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sting schreef:Dat klinkt vreselijk, en ondanks dat jullie zoveel proberen, misschien niet eens paardwaardig...
Rambo dekens bevielen hier altijd goed! En een veilige schuurplek, dus met borstels, uiteraard zorgen dat hij niet ergens anders kan krabben. Hem tijdelijk ergens anders plaatsen, in een heel andere omgeving, een optie?
Daihyo schreef:Heb je je voer al eens 100% onder de loep genomen? Bijvoorbeeld met de jeukcursus van de Paardentherapeute of een voedingsdeskundige?
Manadeluca schreef:We hebben vroeger een haflinger gehad, die we met de producten van VSM behandelden, Cullivetsem en nog eentje maar deze ben ik vergeten, dit als ondersteunend en daarbij ook ander voer, maar ze kreeg ook dagelijks injecties gedurende twee jaar (2000-2002) (allergietest+injecties), dat heeft zeker geholpen. De dierenarts begeleidde ons hierin.
De haflinger heeft nooit meer wondes (manen, staart en buik) door te schuren, ze heeft daarna haar manen en staart behouden. Ze heeft altijd gestaan in bosrijk gebied en gebruikten een Rambo deken.
De testen en medicijnen zijn door de jaren verbeterd vermoed ik, ik hoop op een grotere kans van slagen.
FleurSandro schreef:Ik denk dat het voor jou en je tinker heel interessant zou zijn om een allergie test te doen bij bijvoorbeeld Nextmune. En op basis van de allergieën de immunotherapie te starten. Zomereczeem is natuurlijk een allergische reactie op o.a. knutten en kan dmv de immunotherapie echt stukken minder heftig worden.
Kinke schreef:dat is een goede vraag....is dat dan nog paardwaardig.
Maar het ligt ook aan de timing van het opdoen van de deken, welke tijdstippen staat hij buiten? Wat voor brok voer je dan? Mijn ervaring met meerdere eczeempaarden in de laatste bijna 20 jaar is dat het een heel streng beleid vereist.
Eef_Bam schreef:Is een deel van de oplossing dan niet simpel: minder buiten in de zomer. Na zonsopgang naar buiten en voor zonsondergang naar binnen. Knutten zijn het ergst tijdens de schemering
Eef_Bam schreef:Is een deel van de oplossing dan niet simpel: minder buiten in de zomer. Na zonsopgang naar buiten en voor zonsondergang naar binnen. Knutten zijn het ergst tijdens de schemering