Vreemd bultje/abces lip

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Im_3379

Vreemd bultje/abces lip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-25 14:02

Hallo allemaal,

Mijn paard heeft een vreemd glimmend bultje op haar lip, wat zou dit kunnen zijn en wat kan ik er aan doen? Er zit vocht of pus in denk ik?

Ze lijkt er geen last van te hebben. Gaat dit vanzelf over of moet ik een dierenarts laten komen?
Laatst bijgewerkt door Im_3379 op 12-01-25 14:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Im_3379

Re: Vreemd bultje/abces lip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-25 14:02

Afbeelding

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 14:15

Lijkt wel wat een ontstoken haarzakje?
Ik zou het zelf wel even durven afwachten denk ik of dat uit zichzelf open gaat.

Maar als jij er er niet gerust bij voelt en er liever naar wil laten kijken dan kun je morgen de veearts bellen en overleggen?

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 14:16

Hoe lang heeft ze dit al?
Mocht je het vandaag pas ontdekt hebben zou ik het heel even aankijken, het kan ook zelf weer weg trekken :)

Im_3379

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-25 14:34

Vandaag ontdekt inderdaad, toch maar gewoon even afwachten? Zolang het er niet ontstoken uit ziet etc?

Ik moet zeggen dat ze sinds ze verhuisd is wel veel wondjes heeft, bovenop haar hoofd had ze haar hoofd gestoten maar dat lijkt vrij slecht te helen. Ik smeer er wat sudocreme op meestal, gezien de wondjes wel allemaal oppervlakkig zijn en er snel korstjes op komen. Maar toch vreemd, heb haar inmiddels drie jaar maar ze heeft eigenlijk nooit wat. Nu sinds 4 weken op de nieuwe stal opeens wondjes en gekke bultjes. Er lopen ook kippen, kan dat nog invloed hebben?

nannyrana7

Re: Vreemd bultje/abces lip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 22:15

Dat er kippen zijn zou het best kunnen wezen de pony van een lessen had daar ook last van en allemaal kale plekjes . Het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat ze zich stoot omdat die kippen overal lopen en ze dat niet gewend is ik zou het idd even goed in de gaten houden het zou natuurlijk ook een splinter kunnen wezen van iets waar ze met haar lippen aangezeten heeft sterkte