Oerbalans gezocht vergelijkbaar

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

trysteffy

Oerbalans gezocht vergelijkbaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-25 13:13

Hoi,

Iemand die een idee heeft wat bijna het zelfde is als de vitalstyle of oerbalans?
Mijn 2 paarden zitten er op en uit de metingen van de homeopaat kwam dit steeds het beste uit. Maar nou ik de prijs heb gezien hoe duur die nu is bijna 200 euro voor 25kg en ik het normaal altijd haalde als er ergens een aanbieding was vind ik dit wel te duur worden. Daarom dat ik zoek wat er op lijkt of zijn hun echt de enige met dit?

Luna2006

Re: Oerbalans gezocht vergelijkbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 13:59

ik voer de balancer van hartog of vimi plus van florian.
in het voorjaar krijgen ze dan een booster id vorm van de golden herbs

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 14:03

Toen ik het nog voerde kocht ik het meestal bij De Kroo, daar hebben ze regelmatig korting. Nu bijvoorbeeld ook 15% korting, dus dan ben je rond de 168 euro kwijt. Als ze het hier goed op doel zou ik het niet veranderen eigenlijk. Al het voer is duur geworden helaas...

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 14:11

Ik voer nu een balancer van Florian. Paard vind het heerlijk en ik vind dat ze het er goed op doet. Hiervoor had ze Oerbalans.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-25 20:27

Kidde schreef:
Toen ik het nog voerde kocht ik het meestal bij De Kroo, daar hebben ze regelmatig korting. Nu bijvoorbeeld ook 15% korting, dus dan ben je rond de 168 euro kwijt. Als ze het hier goed op doel zou ik het niet veranderen eigenlijk. Al het voer is duur geworden helaas...

Ja voorheen kocht ik het altijd met 20% korting en ging de btw af omdat ik het dan samen met mijn staleigenaar kocht dus was zo’n zak 95 euro voor mij. Maar als er een alternatief is die goedkoper is dan de oerbalans zou ik die ook willen laten testen bij mijn paarden. Want het is natuurlijk niet alleen al het voer is omhoog gegaan maar ook de stallingen dat je dan toch moet bekijken oké het is een hobby als ik goedkoper voer kan geven wat ook bij hun past is dat alleen maar win.

Elsje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 20:32

Hoi wij gebruiken voor onze rijpaarden en shet, na lang zoeken en veel proberen, uitgekomen op Hartog essentials. Ze doen het er beide super op. Als ons veulen oud genoeg is gaat ie ws ook over. Mijn dochter studeert voor dierfysio en heeft voor een les berekeningen moeten maken of de paarden genoeg kregen en dat kregen ze. Prettig te weten dus.

Ze hebben ook op vitalstyle gestaan, daar ging de shet poep mee eten en ook bij de rest was het voor ons gevoel net niet. Oerbalans hebben we maar een korte periode gedaan, dat aten ze niet graag. Het prettigst vinden we alle vier dezelfde brok (als het ff kan), dus na de oerbalans zijn we gwn verder gaan zoeken.

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 20:37

Ik ben van Oerbalans overgestapt naar Hartog Essential Balance. Ik ben er onwijs tevreden over. Mooie prijs-kwaliteit vind ik

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 21:40

Heeft de Paardendrogist niet een alternatief met hun eigen merk?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 21:44

Je zou ook eens naar de Agrobs Naturmineral of Victourious Secret 200 kunnen kijken.

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 21:52

FleurSandro schreef:
Ik ben van Oerbalans overgestapt naar Hartog Essential Balance. Ik ben er onwijs tevreden over. Mooie prijs-kwaliteit vind ik

Als je deze terug rekent naar wat je moet voeren, ben je met de hartog duurder uit dan met de oerbalans.
Ikzelf ben over op metazoa esparcette. Dit omdat 1 pony weigerde de oerbalans te eten.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 21:54

Kan de homeopaat niet een ander voer uitmeten dan? Als hier de paarden gemeten worden, komt er altijd een ruim assortiment mee waarmee gemeten kan worden, zodat er ook meerdere opties zijn

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 22:14

danamuts schreef:
FleurSandro schreef:

Als je deze terug rekent naar wat je moet voeren, ben je met de hartog duurder uit dan met de oerbalans.
Ikzelf ben over op metazoa esparcette. Dit omdat 1 pony weigerde de oerbalans te eten.

Is afhankelijk welke verpakking je koopt. Zo'n 25kg zak oerbalans gaat hier met 1 pony niet snel genoeg op. En zo'n emmer van 4kg is duidelijk stukken duurder dan een zak 12kg van Hartog.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 23:00

Oerbalans is toch niet bedoeld om als voer te geven. Het is meer een supplement waar je maar 100 gr per dag van geeft.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 23:03

Ik heb toevallig een 25 kg zak dat ik moet verkopen omdat mijne het niet eet. Is ongeopend en heb zeker er niet 200 voor betaald.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-25 23:18

pillow schreef:
Oerbalans is toch niet bedoeld om als voer te geven. Het is meer een supplement waar je maar 100 gr per dag van geeft.

Nee klopt ik geef maar 80 gram per dag van.

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 23:20

FleurSandror schreef:
danamuts schreef:

Is afhankelijk welke verpakking je koopt. Zo'n 25kg zak oerbalans gaat hier met 1 pony niet snel genoeg op. En zo'n emmer van 4kg is duidelijk stukken duurder dan een zak 12kg van Hartog.

De verpakking scheelt heel veel inderdaad. Ik heb altijd de 25kg.
En bij mij is wel: “ten minste houdbaar tot” is niet”verplicht weggooien na”

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 12:40

Ik ben overgegaan naar Marstall Force. Hiervan hoef je ook heel weinig te geven, een zak van 20kg zit nog net onder de 60 euro.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 12:23

FleurSandro schreef:

Naar verhouding is de hartog wel veel duurder dan oerbalans.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 12:29

Hier enorm tevreden over de Hartog Essentials. Nu moet ik zeggen dat geen van de drie kieskeurige eters zijn.

Uitgerekend zijn we per dag ongeveer 1 euro 40 cent kwijt per dag voor 3 grote shetlanders.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 12:34

Nadeel is.( of eigenlijk voordeel) is dat oerbalans verschillende kruiden bevat. En er geen andere balancer is die daar dan op lijkt en goedkoper is. Ik kocht altijd 15 kilo zakken bij Junai.nl die waren 20 euro goedkoper dan ergens anders en zonder verzendkosten. Maar geldt alleen voor de 15 kilo zakken. De 25 kilo was juist weer duurder.
Ik ben inmiddels overgestapt op pure balance en geef zelf losse kruiden bij. Mijn paarden doen het hier net wat beter op. Maar is wel duurder in gebruik dan oerbalans. Zoals best veel balancers.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 13:51

Je voer voor €0.64 per dag zonder korting en daarmee de prijs van 200 euro berekend. Hoeveel goedkoper wil je :o
Als je paarden het er goed op doen waarom veranderen vanwege de prijs?
Ik voer duur maar daardoor bijv geen koliek meer wat uiteindelijk een heel stuk in kosten scheelt.

Daarnaast is het ook slim om goed vooruit te denken met bijv kortingen

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 15:45

tirzasarah10 schreef:
Je voer voor €0.64 per dag zonder korting en daarmee de prijs van 200 euro berekend. Hoeveel goedkoper wil je :o
Als je paarden het er goed op doen waarom veranderen vanwege de prijs?
Ik voer duur maar daardoor bijv geen koliek meer wat uiteindelijk een heel stuk in kosten scheelt.

Daarnaast is het ook slim om goed vooruit te denken met bijv kortingen

Ja nu je het zegt, dat is echt niet veel :Y)

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 12:03

Voordeel van oerbalans vind ik, dat die best vaak ergens in de aanbieding is. En je dus maar zelde echt de volle prijs moet betalen.

_activeme

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 13:04

Ik geeft nu Agrobs Naturmineral. Je geeft er maar 60gr van per dag. Waardoor het +- 55 cent per dag kost. Mijn paard vind het heerlijk en doet het er heel goed op

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 16:24

Ik heb net voor het nieuwe jaar nog een 25 kg zak gekocht met korting en oude prijs. Het is idd even een aanschaf maar je kunt er wel lang mee vooruit. Ik gok dat ik nu met 2 paarden voor het hele jaar genoeg heb. Even kijken naar kortingsacties om iets goedkoper uit te zijn. :)