Paard met nierpijn

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nadcha

Paard met nierpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-25 19:26

Hallo,

Heeft iemand ervaring met paarden de nierpijn hebben? Hoe hebben jullie dit behandeld?

Hutcherson

Re: Paard met nierpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 19:39

Met osteopathie.

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 20:28

Hoe ontdek je zoiets? En is er een diagnose gesteld bij dit symptoom? Oorzaak aanpakken lijkt me het meest effectief.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 22:17

Nierpijn klinkt wel als een heel algemeen pijntje voor een orgaan dat niet zo heel erg algemeen is... Kan je wat meer uitleggen?

nadcha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-25 22:21

Janine1990 schreef:
Nierpijn klinkt wel als een heel algemeen pijntje voor een orgaan dat niet zo heel erg algemeen is... Kan je wat meer uitleggen?

Neen hoor. Nierontsteking geeft druk tegen het bekken waardoor een nierbekkenontsteking dan weer verder uit voortvloeit.
Als de nieren ontstoken zijn worden de toxines ook niet meer afgevoerd. En krijg je andere reacties (bulten, slechte doorbloeding,…).
Urine stinkt, plassen is pijnlijk voor het paard.

Werd door mijn DA/osteopaat vastgesteld .
Alleen raadt ze antibiotica af gezien zijn gevoelige darmen nu. Dus vroeg mij gewoon af of mensen Dees reeds ervaren hadden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 22:26

En dat is via bloed en urine onderzoek vastgesteld? En wordt het paard ook bereden?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 22:30

Nierbekkenontsteking is geen pretje en slechte werkende nieren is een spoedgeval. Hoge koorts en veel pijn zijn de meestvoorkomende symptomen.

Hoe hoog is het ureum?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 22:31

Ik dacht dat nierproblemen bij paarden niet zo vaak voor kwam?
Ik zou zeker in een kliniek goed onderzoek laten doen zodat er zekerheid is :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 22:32

nadcha schreef:
Janine1990 schreef:

Neen hoor. Nierontsteking geeft druk tegen het bekken waardoor een nierbekkenontsteking dan weer verder uit voortvloeit.
Als de nieren ontstoken zijn worden de toxines ook niet meer afgevoerd. En krijg je andere reacties (bulten, slechte doorbloeding,…).
Urine stinkt, plassen is pijnlijk voor het paard.

Werd door mijn DA/osteopaat vastgesteld .
Alleen raadt ze antibiotica af gezien zijn gevoelige darmen nu. Dus vroeg mij gewoon af of mensen Dees reeds ervaren hadden.

Maar dan heb je het niet gewoon over algemene nierpijn, maar over een ontsteking die je moet gaan behandelen. Maar gezien de situatie het even de vraag is hoe je die gaat behandelen, toch?