Mijn merrie heeft sinds gisteravond een accute ontsteking en zowel ik als de dierenarts hebben geen idee.
Mijn paard heeft momenteel een peesblessure dus mag niet heel veel. Het begon gisteravond toen ik buiten met haar was. Na een tijdje begon ze ontzettend met haar staart te zwiepen, haar bil op te trekken en heel narrig te trappen naar zichzelf. Ik heb haar toen op stal gezet om te kijken wat er aan de hand was.
Dit werd een constante wisselwerking van steigeren, bokken, schuren, op de voerbak zitten, gillen en mesten ( vier x in 20 minuten).
Ze trapt en kijkt ontzettend naar de achterkant dus ben daar gaan kijken. Hierbij de foto van wat ik aantrof...

Ik heb direct de dierenarts gebeld.
Temperatuur was goed: 37.5
Hartslag rustig
Darmen klonken goed
Mest solide
De binnenkant is ook ontstoken, hier heb ik geen foto van kunnen maken ivm de moeilijkheid om dit te zien.
Dierenarts kon er ook weinig van maken. Heb een flinke ontstekingsremmer gekregen en dat helpt wel. Ziet er nu zo uit de volgende morgen:

Mooi verschil al. Ze trapt wel nog veel en zwiept met haar staart en vraagt hulp om te schuren . Ik heb hudrocordiserm gekregen voor de zijkanten en afspoelen met koud water.
Het moet morgen wel over zijn zegt de arts anders moeten we verder kijken.
Wie oh wie herkent dit of heeft tips?? Het geeft haar echt veeel ongemak. Ze zwiept nog heel veel en trekt haar staart echt op.
Algemene info:
Merrie
Cruzado
12 jaar
4 jaar in mijn bezit
Krijgt driemaal daags kuil
Grasmix, leverkruid en en vitamine brok van Pavo
Staat alleen met merries
Op het moment ook (sinds 2cweken) cbd olie i.v.m haar peesblessure en het rustig moeten blijven.