Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jasmijn159 schreef:Hoe oud is dit paard? Waarom zou het niet op locatie kunnen? Kijk, als ie jong is zijn de wortels nog erg lang en is het echt een klusje om die kies te verwijderen. Maar hoe ouder ze worden, hoe korter de wortel. Ik denk dat je best een dierenarts kunt vinden die dit op locatie wil komen doen. Risico van gat in kies, is wel dat de kroon afbreekt bij het trekken. Dan kom je vaak uit op een minimaal invasieve bucotomie, dat is inderdaad niet iets wat op locatie kan.
Lauke schreef:Bij mijn vorige paard is een kies verwijderd. Zeker niet niks, maar als ik daarmee een kieswortelontsteking en voorhoofdsholte ontsteking had kunnen voorkomen dan zou ik dat zeker doen. Helaas was het bij mijn paard al doorgeslagen en heeft zij echt heel veel ellende gehad hierdoor. Ik zou alles op alles zetten om dat te voorkomen want dan ben je verder van huis.
Chicken01 schreef:Lauke schreef:Bij mijn vorige paard is een kies verwijderd. Zeker niet niks, maar als ik daarmee een kieswortelontsteking en voorhoofdsholte ontsteking had kunnen voorkomen dan zou ik dat zeker doen. Helaas was het bij mijn paard al doorgeslagen en heeft zij echt heel veel ellende gehad hierdoor. Ik zou alles op alles zetten om dat te voorkomen want dan ben je verder van huis.
Uiteindelijk wel goed gekomen?
Hoe ging het herstel?