Ik ben ten einde raad, dus ik hoop dat hier nog wat leven is die mij tips kunnen geven.
Mijn veulen maandag op dinsdag nacht gevonden op de wei. Half 2 ‘s nachts. Ze lag in een modderpoel gewoon “normaal” en het lukte haar niet overeind te komen. Na wat pogingen heb ik haar onder het hek door getrokken (op het gras) hier bleef ze plat liggen en ook daar lukte het haar niet op te staan.
Haar temperatuur was toen 32 graden en ze was ondertussen meer dood dan levend. Omdat we niemand te pakken kregen hebben we haar in het plastic en dekens ingepakt en een kruiwagen neer gezet tegen de wind.
Uiteindelijk kwam hulp laat op gang. 9 uur heb ik een stal gevonden waar we terecht konden en hebben we haar met een voorlader opgelicht en met de platte kar haar naar een stal gebracht.
Rond 19:00 was haar temperatuur redelijk en hebben we haar opgetakeld. Ze heeft toen even gestaan maar toen we terug kwamen lag ze weer plat. Dus hebben we haar weer opgetakeld.
Woensdag leek het naast het plat liggen en het optakelen goed te gaan. Ze stond redelijk stabiel, ze eet goed drinkt goed en zag er “vrolijk” uit ondanks de pijn.
Donderdag was een offday ze at minder dronk minder en lag meer. Na bloedafname bleek ze spierbevangen te zijn.
Dus nu veel water en electrolieten (vind ze niet zo lekker) selenium en vitamine e veel hooi en seniores priores. En als pijnstilling dus eindelijk novacam
Maar ze kan dus nogsteeds niet op haar buik liggen. En of zelfstandig opstaan. We takelen haar geregeld op zodat de bloedsomloop in haar benen goed blijven.. en ze zichzelf niet teveel open schuurt aan het plat liggen en toch bewegen.
Haar slijmvliezen en tong zijn na het liggen vuurrood maar ze is vrij snel stabiel.
Ze heeft vanmorgen 2 uur gestaan waarna ze weer is gaan liggen.
Iemand de gouden tip hoe ik haar comfortabeler kan houden naarmate de novacam uit werkt.. haar temperatuur is wel weer stabiel.

Ze is 8 maanden oud.