Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ellepel schreef:Ik zou die coolstance gaan mengen met een goede grasbrok.
Ruwvoertekort kun je mooi opvangen met een grasbrok.
Want immers doen we dat bij oude paarden ook die te weinig ruwvoer eten.
En is zonder luzerne.
Denk dat ze al een eind op weg komt als er twee maal daags een flinke emmer geweekte grasbrok inkomt.
Ik geef zelf wiesencobs. Daar gaat wat sojaschroot door(hoog eiwit en ook vet zit er in)
Laat haar kijken naar zoiets?
Of bijvoorbeeld de myo protein flakes van agrobs. En dan echt wel hoeveelheden gaan voeren.
https://www.agrobs.de/nl/myo-protein-flakes-p4916/
Minstens twee of drie voerscheppen vol per dag erbij gaan geven.
Is binnen een kwartiertje geweekt en word prima gegeten.
Mizora schreef:Ik zou beginnen met het paard van Metazoa af te halen. Veel paarden doen het daar niet lekker op. Wil ze een compleet voeder, dan is Pure Feed condition mix een optie (verkrijgbaar bij purepaardenvoeding.nl )
Een losse mineralenbrok zonder luzerne en laag in suikers is marstall force. Sojaschroot voor de eiwitten, pavo fiber nuggets of hartog compact grass of Agrobs pre alpin aspero, lijnzaadolie voor het toevoegen van het vet.
Maar het zou niet het eerste paard zijn dat opknapt van alleen al geen metazoa meer krijgen. Verder ook zorgen voor een dik opgestrooide (schuil)stal (liever een gewone box, maar schuilstal kan eventueel ook). 24/7 buiten zonder dit geeft in deze tijd van het jaar ook vaak vermoeide paarden omdat ze te weinig diep slapen.