Ik heb sinds half oktober een leuke 3 jarige merrie, rechtstreeks van de fokker. Volledig groen uit het land.
Na verhuizing is zij ontwormd met;
Strongid P en week later met Noromectin en 1e keer gevaccineerd.
Nu hoorde ik via staleigenaresse & een stalgenoot dat zij sinds een dag of 2 nu mest eet van andere paarden.
Maar ik google me suf maar echt duidelijk van wat ik hiermee kan doen, kan ik niet vinden.
Overdag staat ze buiten in kudde verband met mogelijkheid tot eten van ruwvoer en nog sprietjes gras op het weiland. (voordroog).
Op stal een slowfeeder met hooi, dit is in de ochtend nooit op.
Qua krachtvoer:
1 voerschep dodson & horrel ERS cubes met af en toe gemixt hartog digest ruwvoermix ter verlengen eettijd.
3/4 voerschep pavo fibrebeet (ongeweekt, geweekt is het ? Kg?) voor gewichtstoename.
1/2 wortels.
Sinds deze week voer ik weer de hartog essential balancer bij. Was ik even mee gestopt omdat die op was en niet leverbaar via welkoop.
Ze heeft in stal een zoutliksteen.
Ik lees veel over bokashi, maar is een simpele vitaminespuit niet de oplossing?

Ik weet niet zo goed welke middelen ik moet inzetten, in theorie is het een jong paard dus probeer ik mezelf wat minder druk te maken dat het vanzelf wel goed komt.
Maar heel veel ellende en pech gehad met een ziek paard en vervolgens afscheid moeten nemen, dus ik durf nog slecht af te wachten.