Ervaringen magnacare minipulse

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

elineAbby123

Ervaringen magnacare minipulse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-24 21:25

Hi!

Mijn paard loopt inmiddels met een vervelende peesblessure rond en ik ben op aanraden van een stalgenootje de magnacare minipulse gaan gebruiken.

Vond zelf het omdoen/laten zitten op de correcte plek een hele puzzel. Hebben mensen ervaringen met gebruik en resultaat? Hoor het graag!

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 21:43

Ik heb deze ook gebruikt toen mijn pony met een peesblessure liep. Het was al een wat oudere blessure waar ze vrij lang onregelmatig op bleef. Op aanraden van de kliniek de magnacare gehuurd.
De DA had er goede ervaringen mee en het was de de controle erna toch een stuk verbeterd. Of het echt daardoor komt weet je nooit, maar vond het de moeite waard om te proberen. We hebben hem uiteindelijk 2 maanden gebruikt. Vond hem makkelijk in gebruik, als ze beetje rustig bleef staan bleef hij ook gewoon netjes zitten.
Afbeelding

elineAbby123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-24 23:11

Lenexa schreef:
Ik heb deze ook gebruikt toen mijn pony met een peesblessure liep. Het was al een wat oudere blessure waar ze vrij lang onregelmatig op bleef. Op aanraden van de kliniek de magnacare gehuurd.
De DA had er goede ervaringen mee en het was de de controle erna toch een stuk verbeterd. Of het echt daardoor komt weet je nooit, maar vond het de moeite waard om te proberen. We hebben hem uiteindelijk 2 maanden gebruikt. Vond hem makkelijk in gebruik, als ze beetje rustig bleef staan bleef hij ook gewoon netjes zitten.
[ Afbeelding ]

Dankje!! Ja dat is altijd de grote vraag denk ik, werkt het echt mee of toeval.

Bij jou ziet ie er inderdaad een stuk steviger uit als hij op het been zit. Bij mijn paard is het rv opp buiger en zakt elke x naar beneden maar nu met bandage eronder gaat het goed!

0000

Re: Ervaringen magnacare minipulse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 23:45

Ik heb er ook goede ervaringen mee net name bij oudere en diepere blessures. Blijft doorgaans netjes zitten of je paard moet heel onrustig zijn. Als je zorgt dat hij goed net boven de kogel zit gaat het meestal prima.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 23:50

Toen mijn paard een blessure had heb ik m ook voor haar gebruikt. Ik kan niet aantonen dat het herstel proces sneller is verlopen maar t herstelde wel snel en goed en ik was er positief door verrast. Heb m later ook gebruikt bij een sleutelbeen breuk en dat herstelde ook erg snel. Ben dus door deze ervaringen ervan overtuigd dat het bijdraagt aan goed herstel.
Had wel een extra stuk elastische bandage met klittenband ( van een ander product ) gebruikt om de magnacare netjes op z’n plek te houden bij de kogel. Dat werkte beter dan enkel de 2 stukken klittenband die erbij horen

elineAbby123

Re: Ervaringen magnacare minipulse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-24 09:01

Dank jullie wel!