Gisteren werd ik rond 13:00 door een stalgenoot gebeld. Ze had mijn paard van het land gehaald met wat leek op een gat in zijn voorhoofd

Ik ben gelijk in de auto gestapt en ben naar stal gereden. Daar zag ik een paard dat welliswaar fris was, maar niet helemaal zichzelf. Bij nader onderzoek naar zijn voorhoofd, mocht ik nergens aankomen. Zelfs ernaar wijzen was niet geaccepteerd, ik kon dus niks zien. Omdat hij zo heftig reageerde en het enorm gezwollen was, gelijk de dierenarts gebeld. Die had nog wat afspraken, maar zou kijken of ze het voor 17:00 zou redden.

Toen ze uiteindelijk hier was, paard verdoofd, maar hij gaf nog steeds spatjes. Uiteindelijk bijverdoofd, hij zag werkelijk roze olifantjes dansen en kon nauwelijks meer staan, maar het was nog steeds een uitdaging om erbij te komen.
Plaatselijk verdoofd na een worsteling en geschoren was ik toch blij dat ik de dierenarts had gebeld!
Er zat een flinke scheur op z'n voorhoofd, ongeveer 2cm lang. Na uitspoelen en rond voelen was de conclusie dat het gat ongeveer 2,5 - 3cm diep was en tot aan de schedel raakte. Ze kon niet voelen of de schedel wel of niet beschadigd was.

Na pijnstiller, peniciline en een tetanus vaccinatie geprobeerd te hechten, maar ook dit liet hij niet doen. Na nog meer worstelen is het uiteindelijk geniet.
Ik heb helaas zijn mooie voorpluk moeten afknippen, zodat deze niet in de wond zou hangen, het ziet er niet uit nu

Ik heb voor 6 dagen pijnstilling (oraal) en peniciline (intramusculair) mee. Als het over een week niet minder gezwollen en minder pijnlijk is wil ze foto's komen maken.
Na het roesje uitgeslapen te hebben is hij weer terug op de wei gegaan en ik kreeg vanochtend van een stalgenootje een foto. Het is weer dikker geworden, maar dat is begrijpelijk na alles wat er gisteren aan gewriemeld is.
Ik voel me zo klote. Ik weet dat het niet anders was, maar samen met de DA met mijn eigen paard worstelen dat zo ontzettend veel pijn heeft, heeft mijn hart wel heel erg pijn gedaan. Vanmiddag ga ik er weer naartoe en verder heb ik een grote pot vetramil besteld. Kans is dat ik dat er niet op krijg, maar dan heb ik het in ieder geval.
Ik hoop van harte dat de foto's en verder circus niet nodig zijn

Ik ben het hele land rondgegaan, alle schuilstallen en hooistations bekeken en ik heb eigenlijk niks gevonden dat dit duidelijk veroorzaakt kon hebben.