Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Melzazu schreef:Een maand na veranderen van voer is de jeuk gestart. Zou voor mij wel reden zijn om dat allemaal te laten staan en alleen zijn hooi te geven en dan eens te zien wat er gebeurt.
Elisa2 schreef:Melzazu schreef:Een maand na veranderen van voer is de jeuk gestart. Zou voor mij wel reden zijn om dat allemaal te laten staan en alleen zijn hooi te geven en dan eens te zien wat er gebeurt.
Dit![]()
In juli begonnen met ander voer en in augustus zulke jeuk. Het zal niet de eerste zijn die toch op het krachtvoer reageert.
Daihyo schreef:Heb je je hooi wel eens laten testen? Aan je voer zou het in theorie niet kunnen liggen, maar als je hooi veel suikers bevat kan dat wel een reactie geven. Plus de tijdlijn van je voer is wel interessant. Ik zou er eens mee stoppen en alleen hooi geven om te kijken wat dat doet.
En gecontroleerd op luizen?
Schraapsel en bloedonderzoek (ook allergietest?) lijkt me een goed plan. Heftig.
Je zou als eerste symptoombestrijding nog om prednisolon kunnen vragen, zodat hij minder jeuk heeft en het jou de tijd geeft om de oorzaak op te zoeken.
Hoe zit het met de ontworming? Heeft hij antibiotica gehad? Kan allemaal invloed hebben op de darmflora, waardoor hij zou kunnen gaan jeuken.