Hi,
Mijn 21 jarige grote kwpn’er is afgelopen week heel erg ziek geweest (>41 graden koorts). Ze is er inmiddels aardig bovenop maar omdat ik haar nu elke dag temperatuur valt het mij op dat haar temperatuur aan de lage kant lijkt te zijn, deze is nu namelijk 37,3. Ik weet dat vroeger haar temperatuur 37,7 ongeveer was maar de afgelopen jaren heb ik geen reden gehad om dit te controleren.
De dierenarts zei dat ze het te koud kan hebben en dat er hypothermie kan optreden, maar ze oogt niet te koud. Ze voelt aangenaam aan, is haar drukke zelf weer en eet/drinkt ook weer helemaal normaal. Mest en plas zijn normaal. 18-10 is ze naar de tandarts geweest en er is in die week ook een mestonderzoek gedaan. Ze gaat elke 6 weken naar de smid. En verder heeft ze onbeperkt eiwitrijk ruwvoer en krijgt senioren muesli.
Ze heeft altijd al haar eigen stal met ruime uitloop voor de nacht, overdag ze staat ze een kudde. Nu staat ze tot de beter is even helemaal apart. Haar stal is voorzien van dikke matten op de bodem en daar boven op ligt een dikke laag bodem bedekking. Haar paddock is deels verhard.
Kan haar temperatuur lager zijn door medicatie of haar leeftijd? Of heeft ze het toch te koud?
Edit: ik ga haar lichaamstemperatuur nu consequenter controleren. Ze heeft een waterdichte 200 grams deken op.
Life is not easy for any of us. But what of that? We must have perseverance and above all confidence in ourselves. We must believe that we are gifted for something and that this thing must be attained," and "Nothing in life is to be feared; it is only to be understood.” - Marie Curie