Maar hoe stimuleer je een paard om zijn bekken voorover te kantelen.. dus echt aanspanning te vragen in de rugspieren, zodat deze sterker worden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sky_As schreef:Ik snap het denk ik niet zo goed.... maar als je paard zijn bekken naar voren kantelt, maakt hij zijn rug toch juist hol. Dus welke spieren zou dat moeten trainen?
Anders zou ik zeggen achterwaarts en van daaruit in draf of galop weg rijden.....
Casarell schreef:Sky_As schreef:Ik snap het denk ik niet zo goed.... maar als je paard zijn bekken naar voren kantelt, maakt hij zijn rug toch juist hol. Dus welke spieren zou dat moeten trainen?
Anders zou ik zeggen achterwaarts en van daaruit in draf of galop weg rijden.....
Dat had inderdaad een mooie oefening kunnen zijn, maar dat is echt nog te belastend. Vandaar dat ik oefeningen zoek vanaf de grond.
Ze is nog jong en gebruikt haar lichaam niet goed. Ze wordt wel steeds losser in haar lijf, door de behandelingen van osteopaat en masseur. Alles gaat in overleg met hun. Ze kan de bovenlijn steeds beter ontspannen, maar deze moet óók sterker worden, en dat gaat niet zonder aanspannen.
Casarell schreef:Tapen (op verschillende manieren, zowel door osteopaat als masseur) doet namelijk niet genoeg.
Juist omdat deze kanteling niet gebruikelijk is, zijn wij benieuwd naar ervaringen.
Ze doet het overigens prima als we bepaalde spieren stimuleren.. maar als dat elke keer dezelfde stimulatie op dezelfde plek is, kan ze het ook als vervelend gaan ervaren, en dat willen we voorkomen.
Op het moment dat ze kantelt, spant ze haar rugspieren even aan, waardoor ze zelf haar rug en lendenen lift. Na de oefening ontspant ze weer en komt ze uiteraard weer in haar natuurlijke positie.
Casarell schreef:Klopt. Door de buikspieren aan te spannen, ontspannen de rugspieren. Maar van alleen ontspannen worden ze niet sterker. Ze moeten ook zo nu en dan aanspannen.
Ik heb het niet over hol trekken en wegdrukken van de rug. Ik heb het over even aanspannen zodat ze haar rug lift, en ze daarna weer kan ontspannen.
Ik zal eens kijken of ik morgen een foto kan maken van wat ik bedoel.