verdikking bij de flank ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Faelynn

verdikking bij de flank ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-24 20:04

Hoi allen,

Ik weet dat bokt geen medisch platform is, maar ik hoop toch dat ik iemand kan vinden met een vergelijkbare ervaring. Wij gaan van de week de dierenarts sowieso bellen, maar gezien we de afgelopen weken flink wat pech gehad hebben (lees 3 weken terug op de lingehoeve gestaan voor allerlei astma en bloed onderzoeken, 2 weken terug met spoed dierenarts aan huis gehad ivm een trap van ander paard inclusief flinke wond op de knieschijf en kats kreupel, gedoe met de staleigenaren waardoor we met spoed moesten verhuizen en ze dus 2 dagen geleden ook net naar een nieuwe stal gegaan is met bijkomende stress, ik die mn baan kwijtgeraakt ben, en het solliciteren en financiële aspect wat ook allemaal stress met zich mee brengt)
De afgelopen weken en maanden zijn enorm stressvol geweest, voor zowel mij als mijn paard, net nu we een frisse start willen, zagen we op de dag van verhuizing een zwelling aan een kant net schuin links boven de flank.
Deze zwelling zat er nog niet toen ze de trap van dat andere paard gehad heeft 2 weken terug, en sindsdien stond ze op een apart stuk paddock op de oude stal, dus ze kan ook geen nieuwe trap oid gehad hebben, ze word ook niet bereden.
Ze heeft er totaal geen pijn aan, ik mag duwen wat ik wil en ze loopt gewoon normaal, gedrag is moeilijk te meten, want we zijn net verhuisd, dus alles is sowieso nieuw en spannend voor haar (gevoelig typje :') )
ook geen koorts oid, niet warm, dus geen reden voor direct alarm, maar ik vind het zo vreemd..
De bult is hard, echt hard onder de huid, geen vocht of bult op de huid zoals bij een flinke dazensteek oid of oedeem, als je je hand erop legt is het een beetje een egaal bolletje in de palm van je hand. Moeilijk op de foto te zetten, maar ik heb toch een poging gedaan.

gezien ik over 1,5 week naar het buitenland ga, zullen wij het sowieso voor die tijd laten controleren en checken we haar elke dag, maar ik vraag mij ook wel een beetje af wat de dierenarts hier mee kan gezien ze niet ziek is oid.
heeft iemand wel eens te maken gehad met zo iets?

Afbeelding

Afbeelding

D__S

Re: verdikking bij de flank ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 20:10

Mijn paard had ergens deze zomer ook eens een bult aan haar flank (waarvan geen idee), was zelfs nog iets groter dan bij jou op de foto. Was ook niet pijnlijk en is binnen enkele dagen gewoon weggetrokken.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 20:12

Ik kan het niet helemaal goed zien op je foto maar is dit niet een aangespannen buikspier?
Ivm stress en astma zou dat namelijk niet heel gek zijn.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-24 20:11

dollyspikkel schreef:
Mijn paard had ergens deze zomer ook eens een bult aan haar flank (waarvan geen idee), was zelfs nog iets groter dan bij jou op de foto. Was ook niet pijnlijk en is binnen enkele dagen gewoon weggetrokken.

Dankjewel! Ja twijfel echt, enerzijds denk ik afwachten, maar als het straks gaat groeien terwijl ik een maand in ijsland zit zijn we misschien verder van huis. Maar fijn dat het bij die van jou weggetrokken is.

Wildgirl schreef:
Ik kan het niet helemaal goed zien op je foto maar is dit niet een aangespannen buikspier?
Ivm stress en astma zou dat namelijk niet heel gek zijn.

Lijkt me heel sterk dat het de buikspier is, het is echt een bult en meer richting achterste deel rug ook dan de buik, maar dankjewel voor je reactie

Kabayo

Re: verdikking bij de flank ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 21:02

Ik zou mij hier geen zorgen om maken eerlijk gezegt