[Volg] Van hoefzweer naar breuk?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

[Volg] Van hoefzweer naar breuk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-24 09:11

Omdat ik nog steeds wat van de leg ben door alles wilde ik graag een topic openen om alles van me af te schrijven. Het voelt allemaal nog erg onwerkelijk en tegelijk zit de angst nog zo hoog. Als je alleen het verhaal van de hoefzweer tot eventuele breuk wilt lezen kan je de geschiedenis overslaan.

Mijn knappe merrie vlak voor de ellende
Afbeelding

Wat geschiedenis.
Eind van de zomer liep mijn merrie niet helemaal lekker dus opgeladen en naar de kliniek. Ik ben altijd van het snel naar de kliniek gaan, want op de een of andere manier zit mijn gevoel altijd goed. Ook dit keer, we waren op tijd waardoor het geen peesblessure was maar een lichte irritatie. 6 weken geleden voor controle en die was perfect dus mochten we gaan opbouwen.
2 dagen later werden we 's ochtends gebeld dat paard 4 dikke benen had en koorts. En vanaf toen begon het gezeur... We zijn begonnen met gewoon metacam geven, er waren wat meer paarden die virus te pakken hadden en die waren allemaal na paar dagen opgeknapt. Vlak voor het weekend toch maar de dierenarts gebeld, want de zwelling in alle 4 de benen werd te veel en zo durfde ik het weekend niet in. Verder was het advies zo door blijven gaan, er gaat wat rond, niks om je ongerust over te maken. De week erna woensdag weer de dierenarts erbij, want ondanks de metecam bleef ze richting de 39 of hoger gaan qua temperatuur. Andere medicatie en die aantal dagen moeten geven.

Hoefzweer
En toen begon de ellende. Op maandag liep ze kreupel op een achterbeen. Leek een hoefzweer en gelukkig was er op dat moment een hoefsmid op stal. Die kon niks vinden, maar dacht dat die dieper zat dus zijn we gaan weken tot vrijdags onze eigen hoefsmid kwam om nogmaals te zoeken. Die kon weer niks vinden en gaf aan te twijfelen of het er wel 1 was. Meteen de kliniek in de buurt gebeld (helaas niet mijn eigen, want die is anderhalf uur rijden en konden we niet meer diezelfde dag komen) voor foto's om te kijken of er een hele diepe zat. Op de kliniek dus weer hetzelfde riedeltje, maar kwam niks uit. Ook nog hogere foto's gemaakt. Voet werd ingepakt en dan leek ze wat beter te lopen. Het inpakken moest 3 dagen blijven zitten, maar wat er aan de hand was was geen duidelijkheid over.

Afbeelding

Na die dagen liep ze nog hetzelfde, dus zelf weer ingepakt en geprobeerd de dierenarts te pakken te krijgen. Dat duurde een aantal dagen en toen we ze uiteindelijk te pakken kregen moesten wr maar weer een week metacam geven. Met de metacam liep ze iets beter, maar niet goed. Na die week weer gestopt en het beeld gewoon nog net zo slecht. Zelf hoefschoenen kunnen lenen en dan liep ze beter maar ook niet goed.
Toen kwam de twijfel, die we eigenlijk al die tijd al hadden, wat is het nu? Waarom verbetert ze niet? En we wilden gewoon meer hulp en ondersteuning. Ipv geen echte diagnose, er waren wel 2 opties gegeven wat het kon zijn, maar niks over hoelang het kon duren.

Al die tijd bleef ze ook verhoging houden en tijdens kliniek bezoek bleek dat ze erge bloedarmoede had dus daar ook medicatie voor gehad. De redenatie was ook dat ze daardoor zo slecht herstelde van alles. Vorige week kon ik het echr niet meer aan, dus paard weer pijnstilling gegeven en mijn eigen kliniek en da gebeld en die heeft ons meteen maandagochtend ertussen gepland. Ook al was er eigenlijk geen plek. Helaas niet bij hemzelf, maar bij een collega, maar hij zou wel meekijken naar alle beelden en meebespreken.

Tweede keer kliniek, nu mijn eigen/vaste
Gisterenochtend was het zover en ik ben nog nooit zo blij geweest met een trailer die ook een voorlader heeft. Doordat het een achterbeen is wil ze niet graag achterwaarts en normaal gebruiken we voorlader niet, maar nu dachten we het maar een keer te doen.
Op de kliniek begonnen we met gewoon lichaam afvoelen omdat het een raar beeld is nu de 'normale' oorzaken uitgesloten waren. Daarna klinische deel. Op de 8jes op harde ondergrond liet ze hetzelfde beeld zien wat ze al weken laat zien. Niet goed, maar niet extreem slecht. Alleen rechtsachter niet echt ver eronder willen zetten en vooral bochten linksom zijn slecht. Dan zie je dat ze linksachter zo snel mogelijk neerzet. Precies zo'n beeld waardoor veel mensen zouden denken dat het links zit ipv rechts. Rechte lijn stappen zie je wel kleine afwijking maar geen extreme dingen. En toen kwam het draven. Ik ren weg en omdat ik het liefste en braafste paard ooit heb die alles doet wat ik vraag draaft ze op letterlijk 3 benen achter me aan en blijft dat doen tot ik stop omdat de da genoeg gezien had.

Vanaf dat moment werden de zenuwen die ik al had vertienvoudigd, want de dierenarts gaf aan niet verder te willen met het klinische deel, omdat het zo slecht was en ze bang waren meer schade aan te brengen. Dus eerst nog eens langs de hoefsmid daar en daarna foto's. Bij de hoefsmid reageerde ze wel veel gevoeliger op de teen als de keren hiervoor. Daarna de foto's en telkens niks te zien... Je zou denken dat het positief is, maar na de foto's kwam mijn eigen da er ook bij en die gaf aan dat ze uitgingen van een fractuur door de manier van lopen. En dat er niks op de foto's te zien was was wel positief als in; het zit niet op de meest voorkomende en zichtbare plekken, maar het zit wel ergens. Met dit beeld kon het niet anders. En dan stort de wereld al een beetje in...
Omdat het met de foto's niet te vinden was wad een ct scan of scintigrafie de enige optie om het in beeld te brengen. Nadeel van de ct scan was dat als het niet in het been zat dat je dan alsnog niks hebt. Nadeel van scintigrafie was dat als ze zien waar het zit ze daarna alsnog meer beeldvorming moeten doen om te zien wat er dan mis is. Het zorgt ervoor dat je wel ziet waar maar niet wat. Na wat overleg gingen we toch voor de ct scan.

Omdat ze niet wisten wanneer en ruimte en plek was in de scan moesten we haar op stal zetten en zijn we zelf in de wachtkamer gaan zitten. Oke, nadat ik eerst vreselijk heb staan huilen in haar hals. Na een half uur of 3 kwartier ben ik terug gelopen naar de stal en toen was de box leeg. :+ er was plek en ze waren al meteen begonnen. Voordeel daarvan was dat een groot deel dus al gedaan was en we minder lang hoefde te wachten.

Toen ze eindelijk klaar waren met de scan en de beelden beoordelen kwam de uitslag. Het positieve nieuws was dat het geen breuk in de kogel wat ze dachten, maar juist het spronggewricht had schade. Geen echte breuk en niet op de gangbare plekken, maar juist aan de achterkant. Wel een enorme botkneuzing en wat kleine losse fragmentjes. Door de plek en alles is dit een trauma van buitenaf en heel waarschijnlijk een trap geweest. Het aparte daaraan is dat, omdat het de leidende merrie is in de kudde, zij eigenlijk nooit problemen heeft. Geen paard schopt ooit naar haar. Maar tijdens die weken dat ze zo ziek was stond ze wel wat zielig stil en kan het ook gewoon dat ze niet weg heeft kunnen komen toen er anderen ruzie hadden. Want helaas door wat wisselingen in de kudde is het wat onrustig met vlagen. Mijn merrie heeft nooit problemen,maar de rest van de kudde wel met elkaar de laatste weken. Ook al staan ze al jaren bij elkaar het hele jaar door.

En nu?
Maar goed, nu komen er maanden boxrust aan. Normaal had ik 1 keer per dag klein beetje mogen stappen voor hoelang zij wilde,maar omdat zij absoluut niet binnen kan blijven als de rest naar buiten gaat mag ze op kleine aparte paddock grenzend aan haar eigen kudde. Zolang ze rustig blijft. Nog een klein voordeel is dat het ook een rustig paard is zolang ze niet alleen achterblijft. Dit hebben we na een operatie ook al eens kunnen doen en ging ook goed. Hierdoor mogen we dus niet stappen, want naar de paddock en daar staan is genoeg beweging voor haar.
Over 3 weken moeten we terug voor klinische controle en eventueel een foto van de sprong. De prognose is tot nu toe goed, de fragmentjes zijn klein genoeg om waarschijnlijk niet voor problemen te zorgen, want die zullen vast groeien of oplossen oid. De botkneuzing zorgt voor de extreme pijn. Daarvoor krijgt ze komende weken sterke pijnstilling.
Verder ook nog bloed afgenomen, maar die uitslag moeten we nog krijgen. Even afwachten hoe de bloedarmoede is nu.

Dank jullie wel voor het lezen, ook al doe ik het vooral om het van me af te schrijven. :+ Zal ook nog wel een hoop vergeten zijn, maar heb al paar slechte nachten erop zitten
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 29-10-24 09:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 09:36

Wat een verhaal zeg en wat goed dat je je gevoel gevolgd hebt.
Heel veel sterkte met je merrie, ik hoop dat ze zich rustig houdt.

Elisa2

Re: [Volg] Van hoefzweer naar breuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 09:43

Ow phew wat een pech zeg! Wat is de prognose? Komt het wel weer helemaal goed?

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 09:46

Wat een zorgen en kosten en tijd maar wat fijn dat er nu een doel is om naar toe te werken. Heel veel sterkte er mee en natuurlijk veel beterschap gewenst voor jouw paard!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 09:50

Heftig hoor. Waar zitten de losse fragmentjes in de sprong?
Hopelijk gaat het herstel beter dan bij de mijne. Heeft ze nog medicatie gehad? Tildren, osphos of iets in die richting?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-24 09:57

Door de locatie daarvan en omdat ze klein en weinig zijn wad behandeling niet nodig en zelfs niet echt te bereiken. Dat is meteen ook het positieven want dit is een gunstigere plek als de voor of zijkant. Het zit echt aan de achterkant van de sprong en ze zitten niet bij de bewegende delen. Hun ervaring is dat die gewoon dus vastgroeien of zelf oplossen als ze zo klein zijn en op deze plek.

Prognose lijkt goed, nog niet helemaal alles besproken, maar als gewricht goed lijkt op volgende foto's schijnt er niet zoveel invloed te zijn überhaupt.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 13:24

Dat is in ieder geval een opluchting, het belangrijkste is dat het weer helemaal goed kan komen denk ik. Het is wel een pechvogel, dat paard van jou.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 14:27

Ach wat een vreselijke pech zeg!

Heel veel beterschap gewenst voor haar en wel heel fijn dat de verwachting is dat het weer helemaal goed kan komen. :)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 16:00

wat een pech. Heel veel sterkte! ik hoop dat ze snel hersteld en zich rustig wil houden.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 16:17

Wat een pech en stress zeg! En wat mag jouw paard zich in de hoefjes knijpen met haar baas.

Heel veel sterkte en succes met de revalidatie

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 16:36

Heftig nieuws zeg. Gelukkig een goede prognose. Hopelijk herstelt ze snel!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 18:54

:(:) Meis wat een ellende...!
Ik had ook heel wat tranen in de paardehals vergoten - het idee van een breuk is het laatste wat je wil... -O-

Nu maar duimen voor herstel!!!

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 19:20

Oh wat heftig MWM, gelukkig een goede prognose. Is al duidelijk waar koorts vandaan kwam/komt?
Heel veel sterkte, wat een stress. Hopelijk komt alles goed!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-24 05:31

Elisa2 schreef:
Dat is in ieder geval een opluchting, het belangrijkste is dat het weer helemaal goed kan komen denk ik. Het is wel een pechvogel, dat paard van jou.

Snap niet hoe zij en wij het telkens voor elkaar krijgen. Van zichzelf peesblessures schoppen tot eierstoktumor tot simpel virus wat weken duurt en dan ook dit nog.

Aan de ene kant is ze keihard voor zichzelf, maar ze lijkt dus ook heel gevoelig. Hoewel de da ook zegt dat bij de meeste dingen die we gehad hebben wij er ook extreem vroeg bij waren en hij de meeste paarden pas maanden later ziet of zelfs helemaal niet. Zelfde als het virus, ben al 6 weken lang 2 keer per dag aan het temperaturen, zelfs toen er paar dagen normale temperatuur tussen zaten. Als ik toen gestopt was hadden we nooit geweten dat ze daarna nog zo lang bleef schommelen met koorts en verhoging. Qua beeld / fitheid is ze maar een paar dagen duidelijk niet lekker geweest, maar is altijd blijven eten, altijd gewoon herrie gemaakt dat ze naar buiten wilde en noem maar op. Stalgenoten zagen niet dat ze zo ziek was. En na het 1e bloedbeeld bleek dat ze echt heel erg ziek is geweest, veel zieker zelfs als dat wij dachten. Waardes waren toen echt slecht.
Maar dus ook met dit been nu, ze stapt beter als je hiermee zou verwachten. Rechte lijn zie je dat ze hem ietsjes buiten de massa zet en als je haar kent dat ze iets korter stapt, in een krappe bocht zie je wel dat ze hem ontlast maar alsnog is het beeld in stap niet dat je verwacht dat ze zo slecht is. In draf zie je pas hoe vreselijk, ik heb nog nooit een paard zo slecht zien lopen. Of in ieder geval niet in stap redelijk en in draf zo slecht. Met hoefzweren zijn ze in stap natuurlijk dramatisch, maar dit was echt hartbrekend en vooral dat ze alsnog alles doet wat ik vraag.

oji schreef:
Oh wat heftig MWM, gelukkig een goede prognose. Is al duidelijk waar koorts vandaan kwam/komt?
Heel veel sterkte, wat een stress. Hopelijk komt alles goed!

Er gaat/ging hier in de buurt sowieso een virus rond. Zeiden de dierenartsen ook, die hadden er al heel veel gezien. Bij ons op stal ook, maar dat was allemaal een paar dagen. Waarschijnlijk is door het ziek zijn de bloedarmoede ontstaan en dan kan zo'n lijf zichzelf niet beter maken omdat het de kracht en energie mist en Waarschijnlijk dat het saarom zo lang duurt.

Goede nieuws is dat de waardes in het bloed nu goed zijn. Dus hopelijk kan dat gedeelte vanaf nu ook goed opknappen. Ze zit ook in 1 klap enorm slecht in haar vacht, dik en voelt op plekken aan alsof het haar afgebroken is. Ruw en bijna scherp, terwijl ze altijd een hele mooie dunne, zachte en gladde vacht heeft, ook in de winter.
Ze is ook op zo'n manier afgevallen dat al mijn dekens slecht passen op het moment := spieren echt opgevreten.

Enige probleem nu is dat ze de pijnstilling niet wil eten. Stomme js dat de medicatie voor de bloedarmoede juist extreem vies schijnt te zijn en dat at ze door de slobber. Deze pijnstilling niet, dus gaan maar met appelmoes aan de slag.

Kan een paard verhoging krijgen van pijn? Heb ik helemaal niet gevraagd, wr gaan er nu vanuit dat ze gewoon nog niet 100 procent beter is, maar als ik naar mezelf kijk krijg ik wel verhoging tot zelfs hoge koorts van pijn :+ of van oververmoeidheid, zoals jullie zien slaap ik niet zo best haha. Maar omdat het nu maar hele lichte verhoging is en de waardes goed zijn hebben we daar niet verder naar gekeken, was niet het belangrijkste. Ze zit normaal ergens rond de 37,7 en wat lager en laatste week is het tussen de 37,8 en heel soms 38,1, maar meestal 37,9/38. Minimaal dus maar wel net wat hoger.

Dank jullie wel allemaal voor de berichtjes.

goldyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 08:01

Mijn paard heeft afgelopen zomereen botkneuzing aan de sprong gehad. Bij haar zat het langs de binnenkant, er waren gelukkig geen stukjes bot afgebroken maar de aanhechting van de diepe buigpees en tussenpees waren beide wel ontstoken. Ze liep in stap vergelijkbaar met jouw paard, maar in draf liep ze inderdaad echt gewoon slecht. ‘Gelukkig’ stond haar sprongewricht ook helemaal dik, dus het was vrij duidelijk waar we moesten zoeken. Ik heb meteen m’n DA gebeld, zodra ik die dikke sprong zag. Intussen loopt mijn paard gelukkig weer gewoon goed rechts achter. Ik hoop dat jouw paard ook gewoon goed hersteld!

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 08:42

Jeetje wat een pechvogel… sterkte met het herstel

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 09:21

Oooh jeetje mwm wat een verhaal.
Het is ook echt een pechvogel zeg.

Fijn dat de prognose positief is!
Hopelijk knapt ze gauw weer op.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-24 09:44

goldyc schreef:
Mijn paard heeft afgelopen zomereen botkneuzing aan de sprong gehad. Bij haar zat het langs de binnenkant, er waren gelukkig geen stukjes bot afgebroken maar de aanhechting van de diepe buigpees en tussenpees waren beide wel ontstoken. Ze liep in stap vergelijkbaar met jouw paard, maar in draf liep ze inderdaad echt gewoon slecht. ‘Gelukkig’ stond haar sprongewricht ook helemaal dik, dus het was vrij duidelijk waar we moesten zoeken. Ik heb meteen m’n DA gebeld, zodra ik die dikke sprong zag. Intussen loopt mijn paard gelukkig weer gewoon goed rechts achter. Ik hoop dat jouw paard ook gewoon goed hersteld!

Oh fijn om te horen en fijn voor jullie!

Ja, hier is het been wel dik geweest, maar met virus waren ze dat allemaal eerst. En daarna met de gedachte hoefzweer was het niet opvallend, want been was dik vanaf de hoef tot boven de sprong. Niet alleen de sprong en ook niet dat de sprong echt veel dikker was als de rest. Ook geen wondje oid en wel gevoelig op de tang in de hoef maar net niet gevoelig genoeg voor echt hoefzweer. En warmte, toen het dik was was alles warm en de hoef ook, sprong was niet warmer als de rest...

Nu was ze maandag nog veel gevoeliger op de tang, maar dat is waarschijnlijk omdat ze dus heel veel op alleen de teen staat ipv hele hoef en soort overbelasting oid dan. Geen enkele aanleiding verder, want de foto's zien er perfect uit daar.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 09:50

MyWishMax schreef:
knip Ze zit normaal ergens rond de 37,7 en wat lager en laatste week is het tussen de 37,8 en heel soms 38,1, maar meestal 37,9/38. Minimaal dus maar wel net wat hoger.

knip

Heeft ze geen temperatuur verschil over de dag dan?
Mijn volbloed is s ochtends altijd 36,9 en s avonds (na zonsondergang) 37,9 als ze gezond is.

Heel veel sterkte en beterschap voor je paard in elk geval!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 09:54

Ja paarden kunnen ook verhoging krijgen door extreme pijn. Maar wat jij opnoemt qua temperatuur daar zou ik me niet zo druk om maken. Het lichaam is natuurlijk ook bezig met allerlei helingsprocessen.

Maar jullie hebben inderdaad wel heel veel pech en steeds achter elkaar. Gelukkig kun je haar goed lezen want ze lijkt erg hard te zijn voor zichzelf.

Donnatella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 10:05

Wat een pech. Gelukkig zijn jullie er altijd snel bij ondanks dat ze zo hard is voor zichzelf.

Ik duim dat de box/paddockrust maanden voorbij vliegen en jullie volgend jaar zonder probleem weer van elkaar kunnen genieten.

Pijn is een heel raar iets en heeft zeker impact op het algemene welzijn van het paard. Het lijkt mij zeker mogelijk dat ze hierdoor ook een verhoging kan hebben.

Bij mijn paard waren het maagzweren. Waardoor we dus ook lange tijd in de verkeerde richting aan het zoeken waren. We gingen uit dat de zweren de oorzaak van het staken waren, maar de zweren werden veroorzaakt door een pijnlijke blessure in de kogel. Jammer genoeg was hij niet kreupel waardoor we dus een hele omzwerving gemaakt hebben bij verschillende DAen en kliniek op zoek naar een inwendig probleem. Uiteindelijk had ik er genoeg van en ben naar een goede orthopedische DA geweest om weer van nul te beginnen. Die zag dadelijk een probleem in de bewegingsafloop. Ik sla mezelf voor het hoofd dat ik dit niet eerder heb gedaan...

Moet ze nu echt maanden op box/paddockrust of hebben jullie al zicht op wanneer ze iets meer zou mogen bewegen?
Ik wil ook zo graag iets meer doen met die van mij, maar zoals je aangeeft, mag je niet meer wandelen als ze al de hele dag zijn buiten geweest. En die van mij wil ook niet alleen binnen blijven dus is de minipaddock wel een oplossing. Hij staat nu buiten te slapen en alleen binnen is een gebrul en gedraai zonder einde :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-24 10:26

Sintara schreef:
MyWishMax schreef:
knip Ze zit normaal ergens rond de 37,7 en wat lager en laatste week is het tussen de 37,8 en heel soms 38,1, maar meestal 37,9/38. Minimaal dus maar wel net wat hoger.

knip

Heeft ze geen temperatuur verschil over de dag dan?
Mijn volbloed is s ochtends altijd 36,9 en s avonds (na zonsondergang) 37,9 als ze gezond is.

Heel veel sterkte en beterschap voor je paard in elk geval!

Ja, maar dat zeg ik, dat is normaal maximaal 37,7. Haar lage temperatuur is 37,4 maar daar is ze al 6 weken niet bij in de buurt geweest. Tussen de 37,4 en 37,7 is voor haar normaal, hoewel het vaker richting de 7 zit als de 4. Zo'n groot verschil tussen ochtend en avond heeft zij niet.
Ik temperatuur al 6 weken 2 keer per dag en hebben dat in alle jaren dat we haar hebben vaker gedaan, net na aanschaf om haar normale temperatuur te leren, na inspuiten om het in de gaten te houden, na operatie, als ze andere jaren eens niet helemaal fit was. Dus weet helaas heel goed wat haar normale temperatuur is en ook dat het dus nu nog steeds hoger is.

Donnatella, over 3 weken moeten wr terug voor klinische controle en als het goed is ook weer nieuwe foto. Maar dierenarts was eerlijk dat het gewoon echt lange tijd boxrust wordt. De botkneuzing duurt lang en de fragmentjes moeten vast zitten of op lossen om te zorgen dat die niet toch gaan zwerven oid. En vooral ook dat ze niet allerlei andere dingen nog meer gaat overbelasten door compenseren als je te snel gaat wandelen oid.
Dat voor het hoofd slaan herken ik. Hopelijk gaat de jouwe ook snel beter! En precies, op 3 benen gillend door de box of buiten staan slapen :')

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 21:59

Nogmaals heel veel sterkte, en beterschap voor jouw paard. Ik hoop dat het goed gaat met de rust en dat over een paar maanden het weer helemaal goed is. Maar nogmaals: maak jezelf geen verwijten, jij hebt gedaan wat jij dacht dat het beste was voor jouw paard.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 10:33

Wat een verhaal MWM.Klinkt iig alsof je op de juiste plek was nu. Fijn dat je een manier hebt waarop ze op rust kan. Dan gaan we gewoon duimen dat het helemaal goed komt :j

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 10:59

Heel veel sterkte en beterschap voor jouw paard!