Even korte schets:
In februari werd paard kreupel. Kreupelheidstest - rechtsvoor een peesblessure
Peesblessure is redelijk goed genezen, we mogen weer opbouwen. Maar paard loopt nog steeds niet lekker. Wederom kreupelheidstesten, nu kwam rechtachter eruit. Hier zat OCD in en dat was al iets aan het irriteren. Paard hieraan laten helpen, 6 weken boksrust, heel veel stappen. Alles leek oke, aan de longe en op het harde zie je er niets meer aan. Dus voorzichtig er weer op, na enkele weken weer kreupel! Weer terug, nu in de test duidelijk op linksvoor kreupel. Foto's etc alles gemaakt. Maar komt niks bijzonders uit. Voor de zekerheid ingespoten en wederom rustig stappen / opbouwen.
Puntje bij paaltje. Donderdag heb ik haar 10 minuutjes gereden in de bak. Behalve heel stijf niet kreupel. Zaterdag weer erop, toch weer kreupel. De dierenarts zei nu, rijd haar er maar door, je kunt er niks meer aan vernielen. Maar dit gaat tegen mijn gevoel in, ze loopt immers niet voor niks kreupel.
Dus ik was vanmiddag aan het google geslagen en kwam op thermografie of zo'n paardenfluisteraar uit. Maar heeft iemand ervaring met thermografie. Zouden we dan uiteindelijk wel de pijnpunten kunnen vinden? Mijn spaarrekening gebruik ik liever voor leuke doeleinden, ipv een bodemloze put....