Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Suzanne F. schreef:Wetende dat hij HKO heeft (dat gaat namelijk nooit over), is de kans groot dat hij daar weer kreupel aan is. Zeker omdat je aangeeft dat er aan het been niks te zien is. Ik denk dat het weinig zin heeft om de veearts te laten komen.
Suzanne F. schreef:Naar mijn mening is een HKO paard een gebed zonder eind. Daar loop je op leeg. Inspuiting hier, speciaal beslag daar. Ik stop er geen geld in ieder geval. Dus ja, je kan de veearts bellen en enkeltje kliniek. Paar foto’s, uitverdoving, onderzoek, spuit erin met corticosteroïden en speciaal beslag. En geen garantie.
ivy_power89 schreef:Ik ben vrij snel met bellen omdat ik zelf altijd denk, een paard loopt niet zomaar kreupel en bij kreupelheid er toch wel iets "kapot" of "beschadigd" moet zijn anders loopt een paard niet zomaar slecht.
En ik ben blij dat ik altijd dat gevoel heb gevolgd, want er kwam altijd wel iets uit onderzoek.
Fly_high schreef:Suzanne F. schreef:Naar mijn mening is een HKO paard een gebed zonder eind. Daar loop je op leeg. Inspuiting hier, speciaal beslag daar. Ik stop er geen geld in ieder geval. Dus ja, je kan de veearts bellen en enkeltje kliniek. Paar foto’s, uitverdoving, onderzoek, spuit erin met corticosteroïden en speciaal beslag. En geen garantie.
Maar dan ga je het paard hopelijk ook laten inslapen (wat bij ernstige hko klachten best logisch is) ipv aan te kijken en daar is wel een veearts voor nodig?
Alleen aankijken is net zo'n gebed zonder eind alleen loopt het paard ook nog met pijn rond.
Flubberboot schreef:Ik kijk het vaak even aan. Bel niet voor iedere scheet die gek klinkt of elke stap die ze verkeerd zetten. Maar ligt ook aan de kreupelheid. Als ze in stap nog normaal lopen maar in draf een beetje kreupel, wacht ik vaak af. Als ze echt stokkreupel lopen bel ik direct
Hutcherson schreef:Ik hou niet zo van direct medicatie erin tenzij het echt nodig is. En vind eigenlijk ook: ik zwik ook wel eens, heb ook wel eens last van mn knie of rug. Meestal lost het met rust en tijd een heel eind op.
Babootje schreef:Flubberboot schreef:Ik kijk het vaak even aan. Bel niet voor iedere scheet die gek klinkt of elke stap die ze verkeerd zetten. Maar ligt ook aan de kreupelheid. Als ze in stap nog normaal lopen maar in draf een beetje kreupel, wacht ik vaak af. Als ze echt stokkreupel lopen bel ik direct
Ik bel ook bij een kleine onregelmatigheid als die met een dag of 4 rust niet weg is.
Ben je er op tijd bij, kun je grote blessures vaak nog voorkomen.
Babootje schreef:Hutcherson schreef:Ik hou niet zo van direct medicatie erin tenzij het echt nodig is. En vind eigenlijk ook: ik zwik ook wel eens, heb ook wel eens last van mn knie of rug. Meestal lost het met rust en tijd een heel eind op.
Ik snap de vergelijking maar dat is toch best een gevaarlijke. Paarden praten niet en ontzien zichzelf ook niet altijd. Vooral met peesblessures is het belangrijk dat het goed geneest en - belangrijk - niet te vroeg weer wordt belast. Want dan krijg je m vaak erger weer terug.
Peesblessures beginnen niet altijd groot.
Een paard kan zich een keer verstappen. Maar als een kreupelheid langer dan een week duurt wil ik toch wel weten wat er aan de hand is om gericht te kunnen behandelen.