Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
8nnemiek schreef:Ik heb hier ook wel eens naar gekeken. Vooral granen en soja worden inderdaad érg veel gespoten. Maar het is erg lastig om een goede bio vervanger te vinden bij veel soorten voer.
Popstra schreef:dat biologisch is zo een vaag gedoe dat het enkel maar nadelig is voor je portomoneetje.
je paard word er echt niet gezonder van
juval schreef:als je voor jezelf niet biologisch eet, waarom zou je dat voor je paard dan wel willen kopen?
8nnemiek schreef:juval schreef:als je voor jezelf niet biologisch eet, waarom zou je dat voor je paard dan wel willen kopen?
Omdat de regelgeving voor diervoeding veel minder streng is dan voor humane voeding. Soja mag voor mensen bijvoorbeeld niet genetisch gemanipuleerd zijn, maar voor diervoeding wel. Daardoor zitten in diervoeding oa veel hogere concentraties round-up.
En biologisch is ook bewezen voedzamer doordat het langzamer groeit (al hangt dat natuurlijk ook van de plant af).
hagelslag schreef:Tegen wat voor probleem loop je qua voeren dan aan dat je biologisch wilt proberen?
Ik vind biologisch maar naja...
Weet dat er voldoende geprobeerd word mee te sjoemelen qua grondstoffen voor mengvoer(de grondstoffen worden getest maar alsnog)
juval schreef:als je voor jezelf niet biologisch eet, waarom zou je dat voor je paard dan wel willen kopen?
In mijn ogen is de term 'biologisch' voornamelijk een marketing iets. En is het niet persé gezonder of voedzamer dan niet-biologisch geproduceerd voer.