Vanmorgen ging ik een buitenrit maken met mijn paard, maar ze was veel trager dan normaal ook veel te braaf voor haar doen. Verder leek ze wel goed te pas dus de buitenrit iets ingekort maar niet gestaakt. Toen ik afstapte ging direct haar hoofd naar de grond zo van hehe klaar en op stal gaapte ze een paar keer.
Ik maakte mij zorgen dus ik heb lekker een bak slobber gemaakt en die ging er prima in, daarna begon ze ook hooi te eten dus ook een goed teken.
Ik heb haar dus op de wei gezet en ze begon gewoon zoals normaal te grazen. Zojuist heb ik haar binnen gezet en dat ging weer erg traag. Ze staat nu op stal en heeft haar voer op, nu staat ze echt weer in rust op stal alsof ze de marathon heeft gelopen. Ik heb haar temperatuur gemeten en die was 37.2/37.3 dus ook prima.

Ik kan mij zelf 2 dingen bedenken waardoor dit kan komen en dat is 1: ze heeft al ietsjes (vrij minimaal) wintervacht en heeft het gewoon warm en is daardoor lui.
Of 2: het is het voer, daar klungelen we de laatste tijd mee. Mijn paard heeft cpl en kan slecht tegen suiker, ook luzerne laten we staan ivm korsten aan de benen maar ik heb niet het idee dat het veel helpt. We voeren nu al een tijdje Metazoa en sinds vorige week voer ik ook de Hartog comfort bij omdat ik alleen de Metazoa zo karig vind. De Metazoa voer ik al een paar maanden.
Ze krijgt natuurlijk nu wel minder gras binnen, dus wellicht minder energie.
Ik weet even niet zo goed wat te doen..