De afgelopen tijd viel ze af en ik heb de dierenarts & tandarts in een laten komen voor een check.
Conclusie is dat ze kern gezond is alleen haar gebit is echt een groot probleem aan het worden. Ze mist meer dan de helft aan kiezen. Hooi krijgt ze bijna tot niet weg en het gras op de wei gaat redelijk maar ze maakt natuurlijk proppen omdat ze zoveel kiezen mist.
Ze staat op een stal waar ze overdag buiten staat op een goed onderhouden wei en wisselt om de 2 a 3 maanden van wei zodat de andere kan bijkomen. Ze de paarden staan apart van elkaar. Ze staat dus het hele jaar op het gras waar ze heel de dag op kan knabbelen ze gaan rond 9 uur S ochtends de wei op en ze gaan naar binnen wanneer het donker wordt. Dus in de winter staan ze echt al rond 5 uur op stal. Dan moet ze dus best een lange tijd overbruggen op stal.
De dierenarts raadde aan om een senioren slobber te gaan geven zodat ze in haar stal ook wat heeft. Ik heb nu seniores priores van Subli gehaald maar deze kan je max 12 uur bewaren.
Nu woon ik best ver van stal af en is het voor mij niet mogelijk om iedere dag een emmer slobber te brengen. En ze staat dan ook te lang zonder ruwvoer lijkt mij. De dierenarts zei hier niks over en dat ben ik vergeten te vragen.

Nu ben ik op zoek naar iets wat ik haar snachts op stal kan geven. Iets wat ze weg krijgt, waar ze genoeg aan heeft voor de nacht en iets wat ik op stal kan zetten zodat de eigenaar van stal dit aan haar kan geven dus eigenlijk niet iets wat geweekt moet worden.
Ik heb al gegoogeld naar ruwvoer vervangers maar ik zie door het bos de bomen niet meer, er is zoveel op de markt.
Wat zijn jullie ervaringen met ruwvoervervangers?