Welke voer veulen 4 maanden oud

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CarolinePro2

Welke voer veulen 4 maanden oud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-24 01:16

Hoi hoi!!

Sinds gisteren in bezit van prachtige hengstveulen 4 maanden oud. Echter ben ik ff zoekend wat ik hem beste qua voer kan gaan geven zodat botten en alles goed ontwikkeld. Ik ben zelf geen pavo fan. Wat adviseren jullie? Waar hebben jullie goed ervaring mee? Hij is niet mager maar mag even wat meer bij en goede ondersteuning groei.
Ben benieuwd naar jullie reactie.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 01:28

Als je fan bent van Pavo is het antwoord gemakkelijk. Aankomende 2 maanden nog Pavo podostart en na de leeftijd van 6 maanden over op Pavo podogrow. Onbeperkt ruwvoer.

Edit: sorry zag nu dat je aangaf GEEN pavo. Heb je al eens gekeken naar Vitalbix breed en grow? Waarom ben je geen fan van Pavo? Wat is het voor een veulen? Wat at hij bij de moeder mee?

Amado

Re: Welke voer veulen 4 maanden oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 02:15

Ter zijde van dat 4 maanden echt te jong is om bij moeders weg te gaan (medische uitzonderingen daar gelaten), zou ik kijken naar Vitalbix Breed&grow. Wellicht nog wat extra eiwit supplementen

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 02:26

4 Maanden........Dan loopt ie toch nog bij zijn moeder en hopelijk een kudde met merries en veulens? Wij hebben de Havens en Pavo gemengd aangeboden, maar vrij minimaal nog op die leeftijd. Ze hebben tot ong 10 maanden nog bij moeders gedronken.
Aten verder wel goed het hooi mee, gras en vanaf najaar de wiesencobs.

CarolinePro2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-24 03:08

Hannanas schreef:
Als je fan bent van Pavo is het antwoord gemakkelijk. Aankomende 2 maanden nog Pavo podostart en na de leeftijd van 6 maanden over op Pavo podogrow. Onbeperkt ruwvoer.

Edit: sorry zag nu dat je aangaf GEEN pavo. Heb je al eens gekeken naar Vitalbix breed en grow? Waarom ben je geen fan van Pavo? Wat is het voor een veulen? Wat at hij bij de moeder mee?

Geeft niet! Vitalbix vind ik ook niks. Geen goede ervaring mee gehad bij mijn paarden helaas. Pavo vind ik persoonlijk te veel suiker in zitten. Hengstveulen 4 maanden oud extreme us dressuur kwpner. Moeder kreeg zelf niks alleen kuil… moeder zag zelf ook mager uit ( ribben kon je tellen ).

CarolinePro2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-24 03:09

Amado schreef:
Ter zijde van dat 4 maanden echt te jong is om bij moeders weg te gaan (medische uitzonderingen daar gelaten), zou ik kijken naar Vitalbix Breed&grow. Wellicht nog wat extra eiwit supplementen

Tja, ze kon geen hengst aanhouden.. vandaar.. vitalbix vind ik persoonlijk niks.

CarolinePro2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-24 03:10

superpony schreef:
4 Maanden........Dan loopt ie toch nog bij zijn moeder en hopelijk een kudde met merries en veulens? Wij hebben de Havens en Pavo gemengd aangeboden, maar vrij minimaal nog op die leeftijd. Ze hebben tot ong 10 maanden nog bij moeders gedronken.
Aten verder wel goed het hooi mee, gras en vanaf najaar de wiesencobs.

Helaas kon ze geen hengst aanhouden dus vandaar. Staat samen met andere hengst en op kuil vandaar ik nog bij wilt geven. Ik neig meer naar havens.. maar vind het moeilijk..

CarolinePro2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-24 03:17

Wel gek, want in havens zit veel meer suiker in dan pavo. Hebben jullie goede ervaring met pavo?

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 06:03

Nu podostart en vanaf een maand of 6 op de podogrow. Heb ik zelf goede ervaring mee

CarolinePro2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-24 06:20

roekes schreef:
Nu podostart en vanaf een maand of 6 op de podogrow. Heb ik zelf goede ervaring mee

Ah super! En doe je ook podo care erbij? En hoeveel geef jij? Want veulen heeft nm niks gekregen naast mamamelk en kuil.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 06:24

Amado schreef:

Hier sluit ik me bij aan, ook hengstveulens horen lang genoeg bij hun moeder te blijven.

Voer die van mij ook Breed & Grow. Nooit meer wat anders dan Vitalbix.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 07:38

Heb je 2 veulens? Gezien de ene 4 maanden oud en de andere 5,5 maand oud, denk ik dat je ze hetzelfde kan voeren. De pavo veulenbrokken voor deze leeftijd zijn volgens mij heel geschikt.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 08:15

Ik zal deze even temmen, dan kan deze dicht.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 10:41

CarolinePro2 schreef:
Hannanas schreef:

Geeft niet! Vitalbix vind ik ook niks. Geen goede ervaring mee gehad bij mijn paarden helaas. Pavo vind ik persoonlijk te veel suiker in zitten. Hengstveulen 4 maanden oud extreme us dressuur kwpner. Moeder kreeg zelf niks alleen kuil… moeder zag zelf ook mager uit ( ribben kon je tellen ).

In dat geval zou ik echt voor de aanbevolen hoeveelheid Pavo podostart gaan. Wat een zuinige start van zijn leven, echt bespaar niet op allerlei suikers, hersenen hebben dat echt nodig. En alle andere gehaltes aan oa eiwitten en mineralen etc.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 12:13

Aangezien beide topics over hetzelfde veulen gaat plaats ik hier een slotje. Tips kunnen in het andere topic worden gegeven.