Proteïne poeder met smaak, mag paard dat hebben?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

didedesign

Proteïne poeder met smaak, mag paard dat hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-24 09:57

Ik heb een pot vegan proteïnepoeder gekocht met hazelnootsmaak. Ik kan de smaak alleen echt niet uitstaan maar vind het zonde om het weg te gooien. Ik ga er vanuit dat ik dit niet aan mijn paard mag geven, maar ik was toch benieuwd.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 10:10

Nou weet ik niet, je moet even kijken naar de ingrediënten?
Of je speelt op,safe,doet het niet en kunt het misschien wel op marktplaats verkopen of ergens tegen ruilen?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 10:20

didedesign schreef:
Ik heb een pot vegan proteïnepoeder gekocht met hazelnootsmaak. Ik kan de smaak alleen echt niet uitstaan maar vind het zonde om het weg te gooien. Ik ga er vanuit dat ik dit niet aan mijn paard mag geven, maar ik was toch benieuwd.

Met welk doel wil je het geven? Is je doel "zonde om weg te gooien" of is je doel "mijn paard moet meer eiwitten binnen krijgen"?

Als het eerste je doel is, kan je hem wel alle resten uit je keuken geven, alles is immers zonde om weg te gooien. En je geeft je paard echt niet alles wat in je keuken staat.
Dus, nee, niet geven als je je kast wilt opruimen.

Wil je je paard meer eiwitten geven? Verdiep je dan in de eiwitten die geschikt zijn voor het verteringstelsel van een paard. En vergelijk dat met de inhoud van je pot. Dan heb je je antwoord.

Femke_Tweety

Re: Proteïne poeder met smaak, mag paard dat hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 10:54

Mijn hoofd doet maar 1 ding met dit bericht,

Een soort voor en na idee..

Afbeelding

___

Wat inhoudelijker,

Doe maar gewoon niet.
Geef dat spul weg aan iemand die het wel kan gebruiken. Een mens, voor de duidelijkheid ;)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 10:55

Betreft de vraag zal er aan liggen wat er in zit.
Met wat pech een zooi aan ongezonde suikervervangers.

ik zou de pot op mp zetten.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 12:08

En on-topic: ik zou het niet doen. Er zit wrs een hoop in aan suiker of zoetstoffen wat de buik van je paard niet nodig heeft of leuk vindt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 13:34

Nee, niet aan je paard geven. Kijk of je er iemand in je omgeving blij mee kan maken.

didedesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-24 15:03

Bedankt voor de reacties . Ik ging er al vanuit dat het niet zo goed was, maar je weet maar nooit. Ik geef mijn paard in de winter proteïne bij aangezien het hooi niet heel eiwitrijk is bij ons, dus het niet niet zozeer om zomaar de dingen op te maken die ik nog thuis heb staan, haha! Pot ga ik dan maar weggeven.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 15:35

Ik zou gewoon naar de ingrediënten kijken. Paarden hebben totaal geen moeite met proteinen, ongeacht de bron. Ik heb een paard gehad dat kuikens had en er zijn landen waar ze vismeel krijgen. Wel moet je naar de hoeveelheid kijken, maar een lepeltje van het een of ander zal geen schadelijke invloed hebben.
Die hazelnoot smaak is de grote vraag. Is het gewoon gemalen hazelnoten, dan kan je paard het gewoon eten. Is het in een lab gemaakt dan zou ik het niet aan mijn paard willen geven en als er cacao is gebruikt, moet je er rekening mee houden dat het doping is.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 15:45

Ik heb even snel gekeken naar een vegan proteïne poeder. Bij de eiwitbronnen zie ik niets staan waarvan ik denk "hmm, beter van niet".
https://alphafoods.nl/products/vegan-protein-hazelnut

Belangrijkste vraag is wel: zit er cacao in? Zo ja: op MP zetten. Zo nee, dan zie ik niet in waarom je paard dat niet zou mogen hebben.

Ik geef al jaren regelmatig een eetlepel (schepje van 15 ml) weipoeder aan mijn paarden voor de spieren. Op advies van een dierenarts mee begonnen zelfs. Prima, niets mis mee.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 15:59

Misschien kan ts hier melden welke ze heeft met de ingrediënten lijst erbij.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 16:39

Roodvos schreef:
Ik heb even snel gekeken naar een vegan proteïne poeder. Bij de eiwitbronnen zie ik niets staan waarvan ik denk "hmm, beter van niet".

Belangrijkste vraag is wel: zit er cacao in? Zo ja: op MP zetten. Zo nee, dan zie ik niet in waarom je paard dat niet zou mogen hebben.

Ik geef al jaren regelmatig een eetlepel (schepje van 15 ml) weipoeder aan mijn paarden voor de spieren. Op advies van een dierenarts mee begonnen zelfs. Prima, niets mis mee.

Er zit cacao, kaneel en zoetstoffen in. Ik zou het niet aan je paard geven, maar kijken of je er iemand anders blij mee kan maken ?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 16:51

sterregoud schreef:
Roodvos schreef:

Er zit cacao, kaneel en zoetstoffen in. Ik zou het niet aan je paard geven, maar kijken of je er iemand anders blij mee kan maken ?

Hoe weet je dat :o?
Ik ken geen vega(n) proteïne poeder dus ik heb, zoals geschreven, even gezocht naar een poeder. Het is goed mogelijk dat de TS een heel ander product heeft.
Maar de TS heeft daar nog geen mededelingen over gedaan, dus tot zolang blijft het gissen.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 16:53

Ik dacht dat de link het juiste product was ? !!

Oké, dan klopt mijn antwoord niet. TO moet dan zelf haar ingrediënten lijstje doornemen.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 19:29

Moderatoropmerking:
Ik heb zojuist een flink aantal off topic reacties verwijderd.