Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Suzanne F. schreef:Het ligt aan de stapmolen. Als het een kleine is zou ik het niet doen. Een grote stapmolen met een harde bodem zou ik zeker wel overwegen.
Zonnetje97 schreef:Het is gelukkig maar een lichte blessure. Paar vezels weg en een verdikking. Geen gaten of scheuren dus de dierenarts had goede hoop.
Ik zal ze nog eens bellen voor advies. Was benieuwd hoe jullie erover dachten.
Iemand anders ermee laten stappen durf ik niet aan. Hij kan enorm bokken en dribbelen en buiten met auto's en fietsers (drukke weg bij stal) vind ik dat gevaarlijk.
Over 3 weken mag ik er ook op, maar dat durf ik helemaal niet. Tis een bommetje. Daarom laat ik hem ook niet in een kleine paddock of weiland, want ik weet zeker dat hij helemaal uit zn plaat gaat.
xxxmh schreef:Mijn paard heeft sinds juni een peesblessure aan de diepe buigpees links achter. Dierenarts zei zet paard maar paar maanden weg. Op het rapport staat waarschijnlijk einde gebruik. Ik heb het volgende gedaan:
Wel uit de kudde gehaald want paard staat onderaan in de rang en werd vaak opgejaagd. Wel lekker naar buiten maar dan alleen in een paddock (omringd door andere paarden). Elke dag 10 min stappen op het harde. Ik ben nu sinds 3 weken aan het opbouwen met stappen (in overleg met diegene die mijn paard gelaserd heeft). Elke week 2 minuten erbij tot ik op 20 minuten zit. Ik heb meteen haar pees laten laseren met de high power laser. In totaal 11 keer. Eind november/begin december laat ik haar weer scannen. Als er dan geen verbetering in zit laat ik haar denk ik inslapen want dan komt er ook geen verbetering in ben ik bang. Ze heeft na een week kreupel gelopen niet meer kreupel gelopen in al die tijd en ook geen dik been gehad.
office schreef:xxxmh schreef:Mijn paard heeft sinds juni een peesblessure aan de diepe buigpees links achter. Dierenarts zei zet paard maar paar maanden weg. Op het rapport staat waarschijnlijk einde gebruik. Ik heb het volgende gedaan:
Wel uit de kudde gehaald want paard staat onderaan in de rang en werd vaak opgejaagd. Wel lekker naar buiten maar dan alleen in een paddock (omringd door andere paarden). Elke dag 10 min stappen op het harde. Ik ben nu sinds 3 weken aan het opbouwen met stappen (in overleg met diegene die mijn paard gelaserd heeft). Elke week 2 minuten erbij tot ik op 20 minuten zit. Ik heb meteen haar pees laten laseren met de high power laser. In totaal 11 keer. Eind november/begin december laat ik haar weer scannen. Als er dan geen verbetering in zit laat ik haar denk ik inslapen want dan komt er ook geen verbetering in ben ik bang. Ze heeft na een week kreupel gelopen niet meer kreupel gelopen in al die tijd en ook geen dik been gehad.
Ga je dan een niet kreupel paard in laten slapen ?Dat is de omgekeerde wereld het klinische beeld is toch belangrijker dan de diagnose? Ik snap je hoor en hoor dit vaker maar ik vind het nog steeds vreemd.