Bijzondere mest

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Monique_1975

Bijzondere mest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-24 20:10

Afbeelding
[/img]Hoi hoi

Iemand die verstand heeft van bijzondere mest?
Paard van dochterlief is 14 jaar en aantal bazen gehad en dus aantal x verhuisd …..hij werd afgelopen weken ( we hebben hem bijna 3 maanden) steeds pittiger en been geven ging bijna niet meer schoot er vandoor en begon steeds lelijker te doen z’n vriendje af te blaffen kreeg voernijd en kreeg singelnijd waardoor het idee ontstond heeft hij geen maagzweer klijndijk gebeld overleg gehad en nu staat hij sinds maandag op medicatie om een week te testen of hij opknapt, hij lijkt minder schagarijnig te zijn maar ik heb zulke mest nog nooit gezien vandaar de vraag past dit bij maagzweer of heeft iemand die dit leest en of ziet een heel ander idee ?
Hij krijgt 2 x per dag seniores priores omdat hij enorm schraal is en het lijkt alsof dat er onverteerduit komt z’n mest is heel droog en valt zo uit elkaar vreemde is in de stal liggen normale mestballen en alleen in weiland (overdag hele dag buiten) ligt dit

Ibbel

Re: Bijzondere mest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 20:10

Dat is mest die helemaal is uitgeplozen door mestkevers. Niets mis mee.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 20:11

Ja mestkevers,klopt.
Zo ziet het er bij mij op de weide ook allemaal,zo uit :j

Wel toevoegen, meng met de seniores wat fibernuggets mee.( of wiesencobs
Want dan heb je wat meer vezels voor de vertering en dat is beter voor de mest :j

Monique_1975

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-24 20:22

Ohw serieus voel me beetje dom nu nu jullie dat zeggen dat klopt het wemelt van de kevers onderin die mest, gelukkig dan is dat een zorg minder en hoef ik dat niet in de gaten te houden thnx voor antwoorden….dan lijkt het toch aan te slaan de medicatie

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 20:33

Kevers inderdaad :j

Ik vind die uitgeplozen mest trouwens ideaal om aan de planten te gooien :D Ik wacht bewust op de kevers voordat ik een aantal kruiwagens mest in mijn siertuin gooi. Kun je heel mooi verdelen als het zo los is.

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 20:43

Het wemelt hier echt van die kevertjes. Toen ik vanmiddag de mest uit de wei haalde zaten er honderden per hoop in, ook lastig uit het gras te peuteren als het deze consistentie heeft.

Die van mij krijgen overigens ook fibrenuggets door de seniores priores, ongeveer 1 op 1.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 21:25

In plaats van seniores priores kun je ook Weightlift van Pavo geven.