EasyPro van DressagePro

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ingrid_ms

EasyPro van DressagePro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-24 08:04

Heeft er ook iemand ervaringen met EasyPro? Ik vind het best wel een duur supplement en ik ben benieuwd of het echt zo goed werkt als ze zeggen.

Autumnn

Re: EasyPro van DressagePro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 10:29

Ik heb het een tijdje geprobeerd maar merkte geen verschil. Kon ook komen omdat mijne het echt heel, heel slecht at. Ik had wel op FB gelezen dat meerdere het slecht aten maar ik dacht nah, mijne eet alles, komt wel goed. Niet dus. Ben na de tweede zak gestopt

Lamujer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 10:36

Bij mijn ruin deed het niks, ik ben na de eerste zak gestopt. Hij vond het ook echt niet te eten, zelfs niet door de slobber. Ik heb nu de stress van Heltie horse besteld. Hopelijk geeft dat hem wat meer rust.

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 10:58

ook ik heb helaas geen positief verhaal over dit produkt, uiteindelijk 2 zakken gebruikt omdat het even kon duren voor het werkte , mijn paard wilde het slecht eten dus uiteindelijk door een beetje slobber gedaan en dan nog het een en ander laten liggen }:0 en ze kreeg er dunne mest van , waarschijnlijk door de magnesium die er in zit . ik merkte geen verschil dus geen nieuwe zak meer gekocht.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 11:04

Ik heb 2 paarden erop staan en ben zeer tevreden. Beide merrie's zijn een stuk kalmer, ontspannen makkelijker in het lijf. Het helpt voor hun helaas niet bij de hengstigheid, dus daar krijgen ze nog wel wat voor bij.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 11:41

Ik heb er op zich wel positief resultaat mee alleen ik vind het te duur
Hiernaast geef ik namelijk ook glucobalance, en alles samen vind ik het allemaal wat duur worden.
Ik denk dat ik na deze zak stop om te kijken of ik echt veel verschil merk.
Hij eet het overigens niet graag.
Maar als ik de volgende dag kom is het toch op.
Dat is wel een verbeterpunt. Zowel prijs,als smakelijk heid

BoktVerlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 11:45

Het wordt bij mij slecht gegeten en deed niet veel. Wat ik heel vervelend vind van dit merk is dat je niet weet wat je voert. Ik kan nergens vinden hoeveel en precies van wat precies in zit en dat vind ik al reden om niets van dressage pro te voeren.
Edit: ik zie nu op de website een iets meer gespecificeerde samenstelling van het product staan. Dat had ik nog niet eerder gezien.

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 11:48

Ik heb twee paarden op de Easepro gehad. Ze vonden het allebei erg vies en ik moest het in een slobber verstoppen.
Het resultaat viel me erg tegen uiteindelijk en ik vond het in verhouding veeeeeel te duur.
Dus ik ben er mee opgehouden.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 12:10

De mijne at het niet, net zoals de rest van de supplementen lijn.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 12:28

Wij hebben er wel goede ervaringen mee. Wel in slobber maar merkte echt verschil. De scherpe randjes gingen er af.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 12:37

Ik heb zelf een stressgevoelig paard en juist daarom voer ik hem niks waar tryptofaan in zit. Het scheve is dat in heel veel stressuplementen tryptofaan zit wat juist 'angst' kan verergeren. Wat ook een veel geziene uitkomst is van dit middel is dat het na langere tijd geven (aantal maanden) niet meer iets doet, dus dat je paard er aan went. Tryptofaan werkt namelijk op je 'signaalstof' serotine in je hersenen wat juist tot grote angstklachten kan leiden.
Daarbij ook goed om mee te nemen voordat je dit voert: de effecten van tryptofaan op lange termijn op de hersenen is nog helemaal niet bekend of onderzocht.
Ten slotte is er een groot gedeelte paarden/muizen (want daar is het alleen op onderzocht) waarop dit geen enkel effect heeft.

Aantal supplementen zonder tryptofaan die wel stressregulerend zouden (kunnen) werken:
NAF magic (magnesium grotendeels)
Paardendrogist magnesiumcitraat.

Mijn conclusie na hier twee jaar zoekend te zijn geweest met écht een gevoelig en gestresst paard: management aanpassen en als je dan toch persé iets wil bijgeven: magnesium en iets ondersteunends voor de maag. Want bijna elk paard met veel stress heeft ook last van de maag en vice versa.

Hopelijk heb je er wat aan :j

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 12:44

Hier helaas ook geen effect en geen succes wat smaak betreft.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 13:39

Mijn paard wilde het echt niet eten, alles geprobeerd. Uiteindelijk de zak weggegeven.

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 14:39

Vorige paard stond erop. Die at het prima en merkte ook verschil. Uiteindelijk werd ze rustig en kon ze er vanaf. Daar was ik wel blij om door de prijs

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 15:26

leeneliefje schreef:
Ik heb zelf een stressgevoelig paard en juist daarom voer ik hem niks waar tryptofaan in zit. Het scheve is dat in heel veel stressuplementen tryptofaan zit wat juist 'angst' kan verergeren. Wat ook een veel geziene uitkomst is van dit middel is dat het na langere tijd geven (aantal maanden) niet meer iets doet, dus dat je paard er aan went. Tryptofaan werkt namelijk op je 'signaalstof' serotine in je hersenen wat juist tot grote angstklachten kan leiden.
Daarbij ook goed om mee te nemen voordat je dit voert: de effecten van tryptofaan op lange termijn op de hersenen is nog helemaal niet bekend of onderzocht.
Ten slotte is er een groot gedeelte paarden/muizen (want daar is het alleen op onderzocht) waarop dit geen enkel effect heeft.

Aantal supplementen zonder tryptofaan die wel stressregulerend zouden (kunnen) werken:
NAF magic (magnesium grotendeels)
Paardendrogist magnesiumcitraat.

Mijn conclusie na hier twee jaar zoekend te zijn geweest met écht een gevoelig en gestresst paard: management aanpassen en als je dan toch persé iets wil bijgeven: magnesium en iets ondersteunends voor de maag. Want bijna elk paard met veel stress heeft ook last van de maag en vice versa.

Hopelijk heb je er wat aan :j

Oh! Dat vind ik dan weer heel interessant, over triptofaan . Mijn magnesium mix bevat dit.
Wilde hierna sowieso over op pure magnesium overigens

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 18:17

Dat is inderdaad vrij algemeen bekend dat tryptofaan juist zorgt voor onrust en angst. Dit soort supplementen doen dan dus ook niks meer dan een placebo.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 18:54

Onze NRPS staat op Easepro nu twee jaar en hij doet het er goed op. Minder gespannen en rillerig en meer tevreden.
Wel eens een paar weken gestopt en merkte na een week al dat hij weer nerveuzer werd.
Als het werkt voor het paard ga ik het niet stoppen

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 18:56

Dat zal voornamelijk tussen je eigen oren werken. Er zit geen enkel bestandsdeel in wat bewezen rustgevend werkt. Juist het tegenovergestelde. Maar de marketing van dressagepro is erg goed.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 19:06

SansaS schreef:
Dat zal voornamelijk tussen je eigen oren werken. Er zit geen enkel bestandsdeel in wat bewezen rustgevend werkt. Juist het tegenovergestelde. Maar de marketing van dressagepro is erg goed.

Dat zijn jouw woorden.

Er zit blijkbaar wel bestanddelen waar mijn pony het goed op doet.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 19:08

Wetenschappelijk gezien is dat gewoon onmogelijk omdat er geen bewezen bestanddelen inzitten :) daar doel ik op.

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 19:26

SansaS schreef:
Dat is inderdaad vrij algemeen bekend dat tryptofaan juist zorgt voor onrust en angst. Dit soort supplementen doen dan dus ook niks meer dan een placebo.

Kun je hier iets meer over vertellen? Wellicht een linkje of iets dergelijks naar een onderzoek?

Mijn paard krijgt het ook regelmatig bijgevoerd maar vandaag na een vakantie van 2 weken (waarin hij geen extra's heeft gehad) heel fijn opgestapt en was daarom aan het twijfelen of het nodig is :D

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 13:15

Mooblie schreef:
SansaS schreef:

Kun je hier iets meer over vertellen? Wellicht een linkje of iets dergelijks naar een onderzoek?

Mijn paard krijgt het ook regelmatig bijgevoerd maar vandaag na een vakantie van 2 weken (waarin hij geen extra's heeft gehad) heel fijn opgestapt en was daarom aan het twijfelen of het nodig is :D

dit is er één
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/27240921/

Ingrid_ms

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-24 18:59

Super bedankt voor de tips! Ik denk dat ik dan idd ga voor een supplement waar magnesium in zit!

Yvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 20:32

Ik heb het aan mijn paard gegeven voor haar hengstigheid en om de scherpe randjes er af te halen. Voor haar werkte het niet, voor beide doeleinden niet. Ze at het wel altijd goed.
Nog een andere merrie op stal krijgt het voor haar humeur tijdens haar hengstigheid. Deze eet het goed en werkt het wel. Ze is een stuk minder heftig in gedrag.

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 22:26

Ik geef dit als er spannende dagen aankomen: nervous system support van Sensipharm. Dit werkt wel goed, paard stond met ontspannen onderlip op stal. Gebruikt bij eerste keer op wedstrijd in vreemde omgeving, paard was nog steeds wakker, maar scherpe randen waren eraf.

Afbeelding