Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Daihyo schreef:Is duivelsklauw een optie?
Ik heb als harde grens gesteld: zodra mijn paard alleen maar kan leven met dagelijks pijnstilling van de dierenarts (bute in zijn geval), dan ga ik afscheid nemen. Duivelsklauw geef ik wel, zeker nu de winter weer in, maar in de zomer heeft hij zonder gestaan. Dus zolang hij daarmee rond kan scharrelen en nog sprintjes, al bokkend en springend, trekt, vind ik het prima. Dat mag hij lekker doen.
Maar permanent op pijnstilling is vooral voor mezelf om tijd te rekken en dat vind ik egoïstisch, dus dat ga ik niet doen.
Floko schreef:Elke slechte dag is er één teveel.
Een paard merkt het niet als hij "te vroeg" gaat. Ze beseffen dit niet zoals wij dat doen. Te laat gaan merken ze echter wel.
Volgens mij ben je heel realistisch en weet je eigenlijk wel wat het beste is. Als je dit topic zou lezen van iemand anders had je denk ik niet getwijfeld. Complimenten voor je denkwijze.
Ilsje87 schreef:Daihyo schreef:Is duivelsklauw een optie?
Ik heb als harde grens gesteld: zodra mijn paard alleen maar kan leven met dagelijks pijnstilling van de dierenarts (bute in zijn geval), dan ga ik afscheid nemen. Duivelsklauw geef ik wel, zeker nu de winter weer in, maar in de zomer heeft hij zonder gestaan. Dus zolang hij daarmee rond kan scharrelen en nog sprintjes, al bokkend en springend, trekt, vind ik het prima. Dat mag hij lekker doen.
Maar permanent op pijnstilling is vooral voor mezelf om tijd te rekken en dat vind ik egoïstisch, dus dat ga ik niet doen.
Ik sta er dus hetzelfde in. Maar nu die beslissing genomen moet worden twijfel ik dus wel of de slechte dagen dan echt zo slecht zijn? Of ik dan niet te snel zeg: tot hier en niet verder.. of dat ik nu niet eerlijk ben en gewoon die beslissing niet wil nemen