Peesblessure kogel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

evilginger

Peesblessure kogel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-24 22:45

Gisteren heb ik na een foutieve diagnose van hoefbevangenheid eindelijk de juiste gekregen, nl. een peesblessure aan de kogel linksachtef. Dit is bevestigd door foto’s en uitverdoven. Nu gaan we een stevig revalidatieschema starten, aangezien de behandeling van HB niet heeft geholpen, wat dus Bute was met stalrust. Nu staat paardlief al 5 weken op stalrust, en komen er nog 4-5 weken bij en wil ik het hem zo aangenaam mogelijk maken. Hierna mag hij op een klein stukje paddock waar hij enkel kan stappen en bouwen we verder op.
Dus graag hoor ik ervaringen van anderen met dit type blessure en tips voor boxrust en terug opbouwen!

Odetje92

Re: Peesblessure kogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 17:07

Opbouwen dmv werken aan de hand, dan pak je al een stukje compensatie aan op een onbelaste manier tov gewoon wandelen. Een revalidatie trainer kan je hierbij een goede start geven. Daarnaast de kogel laseren voor herstel, kritisch naar de hoeven kijken want een lichte afwijking hoefbeen balans kan al invloed hebben op de belasting en dus ook het herstel.
Daarnaast mentaal wat werk geven met bijvoorbeeld hersenwerk zodat ze niet ontploffen op stal

evilginger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-24 17:13

Odetje92 schreef:
Opbouwen dmv werken aan de hand, dan pak je al een stukje compensatie aan op een onbelaste manier tov gewoon wandelen. Een revalidatie trainer kan je hierbij een goede start geven. Daarnaast de kogel laseren voor herstel, kritisch naar de hoeven kijken want een lichte afwijking hoefbeen balans kan al invloed hebben op de belasting en dus ook het herstel.
Daarnaast mentaal wat werk geven met bijvoorbeeld hersenwerk zodat ze niet ontploffen op stal

Goed idee! Er komt woensdag toevallig iemand die normaal gezien revalidatie doet, maar ze komt nu om hem los te maken (is afgestudeerd als masseur) dus kan ik ineens van beide werk maken!