Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DuoPenotti schreef:Heeft ze op dat moment een wondje op haar lip of in haar mond?
Dat drukken op de lepel of buisje zeer doet? Of misschien wel de aanraking van de randen van de bak?
iets wat met een grote bak natuurlijk niet is.
Na een paar weken is het wondje geheeld en drinkt ze weer.
Ibbel schreef:Is de drinkbak geaard? Klinkt als een stomme vraag vermoedelijk maar aarden kan statische elektriciteit wegleiden. Mogelijk krijgt je paard soms een statische schok van de drinkbak en dan kan dat best weken duren voor ze dat weer vergeten is.
Shenavallie schreef:Van welk materiaal zijn de waterleidingen gemaakt?
Zijn die drinkbakken in het land rechtstreeks op de sloot gekoppeld of via leidingwater en hoe is dat op stal?
marjor schreef:Mijn paard drinkt zomers nooit uit zijn drinkbak. Dit is al jaren zo. Waarom? Geen flauw idee.
Ik zet dan een emmer neer in zijn stal. En buiten kan hij uit een metselkuip drinken. Twee weken geleden begon hij weer uit de waterbak te drinken en heb ik de emmer weer uit zijn stal gehaald. Ik maak mij er niet meer druk om.
Ibbel schreef:Is de drinkbak geaard? Klinkt als een stomme vraag vermoedelijk maar aarden kan statische elektriciteit wegleiden. Mogelijk krijgt je paard soms een statische schok van de drinkbak en dan kan dat best weken duren voor ze dat weer vergeten is.
tamary schreef:Temperatuur verschil water? Buiten warm, binnen koud of andersom?
foxy80 schreef:Je gaat lachen, maar dat van die elektriciteit…
Ik heb ooit het verhaal gelezen van een zieke stier, die op stal telkens stond te brullen.
Dierenarts erbij maar die vond niks.
Opeens zag ie een vonkje boven het dier in een halfduistere stal, beest brulde de buurt bij elkaar.
Wat bleek: dier stond aan neusring via ijzeren ketting vast. De pin van die ketting stak door de stalmuur. Daarachter de elektrisch omheinde wei. Bij stevige wind, bewoog de paal en tikte de draad tegen de muur met ijzeren pin.
Dus als je niks voelt aan die drinkbak, toch maar even goed uitzoeken hoe en wat.
Mijn eerste pony bleek opeens ook veel slechter te eten. Bleek een muizenkolonie te zijn die in haar bak pieste en poepte. En in krachtvoer zie je geen muizenkeutels liggen (zeker als je stal niet super verlicht is).
Ik heb ooit het verhaal gelezen van een zieke stier, die op stal telkens stond te brullen.
Opeens zag ie een vonkje boven het dier in een halfduistere stal, beest brulde de buurt bij elkaar.
Wat bleek: dier stond aan neusring via ijzeren ketting vast. De pin van die ketting stak door de stalmuur. Daarachter de elektrisch omheinde wei. Bij stevige wind, bewoog de paal en tikte de draad tegen de muur met ijzeren pin.
Dus als je niks voelt aan die drinkbak, toch maar even goed uitzoeken hoe en wat.
Mijn eerste pony bleek opeens ook veel slechter te eten. Bleek een muizenkolonie te zijn die in haar bak pieste en poepte. En in krachtvoer zie je geen muizenkeutels liggen (zeker als je stal niet super verlicht is).
KittyDylan schreef:Ik heb ook een merrie die dit periodiek doet. Ze had een kuip water op stal en die was gerust weken altijd even vol. Buiten op de wei dronk ze wel.
Nu hebben we vlotterbakken en dus geen zicht meer op, maar ze drink buiten altijd meteen. Haar zoon doet dit ook.
Ik heb geen idee waarom.
Dat van die thee klinkt wel interessant tirza, hoe doe je dat? Gewoon wat bloemen/kruiden in het water er bij?
Is natuurlijk bijna hetzelfde effect als wat appelsap in het water.