Karlijnxxx schreef:Waar ik woon worden hoeven anders bekapt. Hier staan de paarden op een andere ondergrond (veel meer steen). Het heeft daarom weinig zin om iets te zeggen over hoe de hoef is gevormd, je gaat hier nml niemand vinden die bekapt zoals we in Nederland gewend waren. Ze waren hier best geshockt hoe ze op haar hoeven stond toen ik met haar de eerste keer liet bekappen, want de NL manier vinden zij hier niet goed.
Zoals ik al zei, ze is ook bewust lang gehouden op deze voorhoef door de bekapper om de wand zo stabiel mogelijk te houden. Helaas heeft het toch begeven na 10 weken. Bedankt voor iedereen die mij gerust heeft gesteld, ben benieuwd wat ze gaan doen op zondag.
Wat Duhelo schrijft; gewoon netjes bekappen zoals het eigenlijk hoort. Een los stuk heeft geen dragende functie meer en zal bij uitgroei altijd afknappen als het niet korter dan de wand gehouden wordt. Prima dus dat het eraf is, dan kan er ook geen rotzooi onder komen.
Een foto van de onderzijde zou ook handig zijn, want te lang gelaten wand schuift de boel ook snel naar ondergeschoven hielen. En dat wil je nou net niet.
Het is altijd aan te raden zelf wat kennis op te doen via de link van Duhelo.