Hopelijk staat het hier goed, zou iemand het anders willen verplaatsen? Thanks!
Ik kocht deze knappe man een paar weken geleden (18 augustus)

Een 10 jarige shire hengst die verder nooit in de hand is geweest, alleen van weiland naar weiland gewandeld. Als veulentje met de fles gevoed omdat zn mama na 4 dagen is ingeslapen. Maar verder dus niks mee gedaan.
Na enkele dagen stond ie kreupel. Dierenarts erbij (27 augustus) omdat ik het vermoeden had dat ie hoefbevangen was, dat werd bevestigd. Stalrust en metacam, zn teen moest afgerond maar de hoefsmid kon er niks mee omdat ie niet op drie benen kon staan en er was niks af te halen zei die.
3 september hebben we foto’s gemaakt bij een andere dierenarts omdat mn eigen dierenarts dit niet doet en alles zag er goed uit, foto’s zijn thuis gemaakt zodat ie niet op de trailer hoefde.
We kregen fenylbutazon en hij moest nog op stal blijven, met medicijnen is ie wat beter uiteraard. Vanavond krijgt ie zn laatste dag, dit is de 13e dag.
Vorig weekend (8 september) is de hoefsmid geweest en die zegt dat zn hoeven zo kort zijn, dat daardoor de hoefbevangenheid is ontstaan.
Weet niet hoe dat in het nederlands heet, of het hetzelfde heet maar hier is het belastingshoefbevangenheid (letterlijk vertaald).
Hij wil over 2/3 weken terug komen om te kijken of er ijzers onder kunnen, maar vorig weekend vond ie het te vroeg. Hij wil dat de medicijnen eerst uitgewerkt zijn en daarna zien hoe hij loopt.
Bij de vorige eigenaar is een of andere jager vergeten het draad dicht te doen dus ze hebben op een ingezaaid land met klaver gestaan wat voor koeienkuil bedoeld was, dat is volgens de hoefsmid de druppel geweest.
Op het harde is ie slecht, op het gras loopt ie veel beter. Hij staat met een dikke laag zaagsel op stal.
Hier wat foto’s van zn voeten, er is dus nog niks aan gedaan, zo zag ie eruit al toen ik hem kocht. Foto’s zijn van vandaag. Ik ben vergeten foto’s van de zijkant en voorkant te maken dus dit moet ik eventueel nog even doen.
Links voor

Rechts voor

Rechts achter

Links achter

Ik weet niet precies wat ik wil met dit topic, voor mezelf bijhouden? Ervaringen? Meningen?
Het doet gewoon zeer om hem te zien zo, heb het echt met hem te doen

Ik heb al sinds begin een afspraak bij de kliniek voor 20 september, dan is hun hoefsmid er ook. Maar de kliniek wil eigenlijk niet dat ik hem op de trailer zet hoe die nu is, die hoefsmid komt niet aan huis want hij neemt geen nieuwe klanten aan. Ik had graag wel die smid gehad dus daarom is die afspraak ook direkt al geboekt maar waarschijnlijk moet ik die dus afzeggen.
Ik wil nog even toevoegen dat ik goed kontakt heb met de vorige eigenaar en hij meebetaald in alle kosten die gemaakt worden. Hier graag verder ook geen discussie over