Dee_Es schreef:Plekje in de koot lijkt inderdaad op mok. Maar mok, terugkerende slechte hoeven, rotstraal zijn allemaal dingen die ook heel erg met het stalmanagement te maken kunnen hebben. Is daar een verandering in geweest? Het kan ook van binnenuit door tekorten komen. In dat geval is Puur sulfur een goede voor de mok, wat voor de hoeven werkt weet ik niet precies. Sommigen zeggen biotine maar daar hoor je verschillende verhalen over.
Qua stalmanagement gaat zij overdag van 9 tot 4 naar buiten (weide) en binnen staat ze op vlas. We voeren veel hooi, zodat ze vrijwel altijd wat te eten heeft. Verder krijgt ze 3/4 brok, (all sports) sochtends en smiddags en krijgt ze 4x per week een kwart emmertje Fibrebeet. Helaas door mijn studie kan ik de stal niet zelf mesten en wordt dit door de mensen van stal gedaan, niet altijd even netjes waardoor ze soms op mest/urine plekken staat. Door het natte weer van afgelopen winter werden de hoeven helaas slecht, terwijl ze eigenlijk altijd hele mooie, nette hoeven had. Ben ook sinds een half jaar bij een andere smid. Zou het evt kunnen helpen alle ijzers eraf te doen? Wat zijn hier voor/nadelen van?
Heel er bedankt voor alle goeie tips, ga er direct mee aan de slag!