Morgen wordt ze in Utrecht geopereerd hiervoor.
Maar wat kan ik realistisch verwachten van herstel en opbouw? Er is geen pees irritatie op de echo te zien gelukkig maar wat de werkelijke schade is weten we uiteraard pas als ze open is gemaakt

Ze is verder onbeleerd te noemen, we waren toen het gebeurt was net zover in het beleer proces dat ze los door de baan kon stappen. Drafje was onder het zadel pas 1x geprobeerd

Ze liep in een kudde verder 24/7 buiten. Ze staat uiteraard ondertussen apart maar verveeld zich de blubber (en logisch)
Maar hoe ga je een paard opbouwen dat verder niet onder het zadel is? Normaal zijn de eerste paar drafjes onder het zadel ivm behouden van controle de "veiligere" weg. Ik zal haar echter als de wond goed genezen is niet kunnen gaan rijden(want onbeleerd).
Het stukje aparte wei steeds verder uitbreiden dan? Uiteraard is het als ze net thuis komt het formaat van een postzegel maar uiteindelijk zal ze uit zichzelf gaan draven en galopperen als stuk groter wordt. Echter is dat dus niet onder controle van iemand maar als vrij paard.
Ik vind het heel lastig, want na de eerste verplichte tijd boxrust en postzegel stukje zal er een moment moeten komen dat ze zelf gaat bewegen. Kliniek gaat uit van rustig opbouw, maar hoe doe je dat logisch met een jong onbeleerd paard?