Is hier iemand die verstand heeft van voeding en mij kan vertellen of de volgende ingrediënten geschikt zijn voor een paard met gevoelig spijsverteringsstelsel? Alfalfameel, sojabonenschillen, tarwe, tarwegries, gedroogde bietpulp, sojameel, erwtenvlokken, soja-olie, lijnzaden, calciumcarbonaat, prebiotica (MOS), yucca-extract. Analytische bestanddelen: Ruw eiwit 14%, Ruwe vezels 25%, Ruw vet 4%, Ruwe as 8%, Calcium 0,6%, Fosfor 0,4%.
Nee. Veel paarden met darmproblemen reageren op granen, soja en soms luzerne. Dus van het etiket: alfalfameel (luzerne), sojabonenschillen, sojameel, tarwe, tarwegries, soja-olie.
Hoe uit zich het gevoelige spijsverteringsstelsel… Het is idd wel zo, dat veel paarden inderdaad op bovenstaande zaken reageren. Echter is het ook nog wel afhankelijk van meer factoren, er kan ook wat anders aan ter grondslag liggen.
Klopt ellepel, De afzonderlijke ingrediënten zijn volgens Google echt superfoods dus ik dacht het eens te proberen. Muze: veel poepen in ernstige situaties mestwater. Daihyo: dank je wel !
Gevoelig spijsverteringsstelsel luistert heel nauw en heeft tijd nodig om te herstellen. Dat begint met je ruwvoer en bij aanvullend voer inderdaad etiketten lezen. Daar zij overigens wel cursussen voor. Maar grof gezegd: vermijd granen, mais en soja. Luzerne kan soms wel, soms niet. Overigens zijn er ook paarden die soja verdragen, maar als ze al gevoelige darmen hebben meestal niet.
Het is ook maar als vervanging van een snoepje/hapje/snackje/beloning. Ik ben uiteraard niet van plan om zn bassisvoer etc hiermee te vervangen. Maar ik heb toevallig een zak gekregen en heb geen konijn oid. En zoals ik al zei zijn de afzonderlijke ingrediënten prima. En oa de yucca extract sprak mij wel aan. Net als de MOS. We zijn al heel lang bezig met zijn darmproblemen. Incl een voedingsdeskundige en dierenarts. Helaas waren beide niet op korte termijn beschikbaar om te vragen of dit een optie was als snack/beloning etc